Snart juletid

Var ett tag sen jag skrev. Beror på att det hänt så mycket att jag inte hunnit med det!

Först var det en måndag för 2 veckor sen. Då sökte jag ett jobb som verkade jättebra på ams hemsida. På kvällen ringde de och bad mig komma på intervju i Borås på tisdagen. Så jag åkte dit och gjorde en intervju. Sen ringde de på kvällen och sa att de ville ha mig på tredagarskursen för förberedande för arbetet. Och den började direkt på onsdagsmorgonen. Så jag gick en tredagarskurs och lärde mig maskinen som jag sen skulle ut och sälja. På fredagen startade jobbet. Så jag åkte en helg runt och demonstrerade maskinen. Men det var omöjligt att få den såld! På måndag morgon åkte jag till Karlstad och försökte sälja runt där. Men det gick inge vidare. Och jag upptäckte alla fula baksidor med jobbet, sånt som det inte stått ett skvatt om i annonsen såklart. Så jag blev deppigare och mer stressad än jag var utan jobb. På torsdagen ringde jag enhetschefen på ett äldreboende och frågade om de ville ha mig. Hon skulle höra av sig i början på veckan därefter. På fredagen fick jag äntligen åka hem igen!

Hemma hos oss var Fredrik. Jag skulle ha helgen ledigt för att kunna umgås med honom. Vi åt god mat, såg på film och hade allmänt trevligt. Men på lördagskvällen fick jag ett mail om att jag skulle jobba hela söndagen! Jag som skulle vara ledig! Då fick jag nog och ringde min chef och sa upp mig.

Sen kändes allt bättre.

I måndags kom mamma och lillebror och hälsade på. Vi spelade en massa tv-spel, myste och pratade mycket. Mamma köpte julgardiner och en julduk åt mig och sen bakade vi julgodis till David och Josefin. (Fossan, bäst du inte bantar över jul nu när jag gjort så mycket gott!) Åkte och hämtade våra egna supermaskiner, så jag tänkte faktiskt städa lite i eftermiddag.
Igår följde mamma med mig till doktorn på morgonen. Jag skulle ta bort ett födelsemärke i nacken. Trodde det var en enkel liten procedur, men icke! Först fick jag spruta i nacken. När den verkat fick jag ligga på mage på en brits medans han karvade.  Det tog en timme!  För det var inte som jag trodde riktigt. Jag trodde att det bara var att skära bort själva märket från huden. Men när han var klar visade han mig vad han tagit bort, och det var alltså en cm djupt och ca 1,5 cm i diameter tjockt bit av köttet innanför! Såg läskigt ut! Och jag hade ett stort hål i nacken. Som syddes med 5 stygn. Så nu ska jag ha kliande stygn i nacken i 14 dagar. Blä.
Hade väldigt ont igår kväll. Känns ordentligt idag också.
Men de ringde från äldreboendet och vill att jag ska börja gå bredvid 2:a januari! Jippie!
Mamma o Micke åkte hem igår och jag o Henk gjorde inget särskilgt.
Såg på Lost och var trötta.

Imorgon åker vi till Karlstad för att fira jul.
Imorgon = hem till morfar, städa och klä granen
Lördag = Åka till Sysslebäck med Henrik, David o Josefin för att hälsa på Henk o Davids farfar. På kvällen middag och spel hemma hos Josefins mamma.
Söndag = Fixa med julmaten hos morfar, fira jul hos Svärfar på kvällen.
Måndag = Jul hos morfar på dagen, jul hos Svärmor på kvällen
Tisdag = Nånting på dagen som jag inte minns, Capri på kvällen
Onsdag = Nyktra till och åka hem

Fullspäckat schema alltså!

Sen kommer David o Josefin hit nån dag före nyårsafton. Jag hoppas på lördagen, men kan bli söndagen också. På nyårsafton kommer också Robin, Petra, Tobbe & Maria och Gösta med flickvän på italiensk middag och mys.
Räknar med massa hjälp från Fossan med maten =)

God Jul och Gott Nytt År på er alla!

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej älsklingstjejen! Har verkligen saknat dina blogginlägg - har kikat varje dag efter ett nytt! Saknar er så, kan knappt vänta tills på lördag när vi ses! Det ska bli så kul!! Klart jag ska hjälpa till med maten och vi ska mysa hela jul och nyår. Ta hand om dig tills vi ses på lördag. Kram Kram!

2007-12-20 @ 12:45:48
Postat av: Tezzie

Aj som F-n låter det som vill inte va du just nu :O
Men hoppas att det läker fort. Hoppas att ni får en bra jul Kram

2007-12-21 @ 19:05:30
URL: http://tezzies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0