Grattis mormor

Idag fyller min mormor 78. Grattis på henne! Ska ringa henne sen, när jag har uppbådat ork till det.

I fredags åkte Henkan till Robin. Drack öl och spelade tv-spel.
Och jag fick ett inte så roligt sms. Min mamma som skrev och sa att min gammelmormor dött och att min morfar har cancer. Tjoho liksom! Så där satt jag ensam på fredagskvällen och grät. Men det gick ganska bra, min gammelmormor var så gammal och deprimerad, så det var nog skönt för henne.

I lördags skulle Henrik och jag ha en mysdag. Vi skulle äta god frukost, gå på Lisebergs julmarknad och gå på bio. Men lilla herr "förlåt mig så mycket" sov bort halva dagen och mer. Han var bakfull. Så inte blev det nå Lisebergs julmarknad inte! Däremot vaknade han 2 timmar innan bion skulle börja och fick bråttom. Han ville inte förstöra den delen av dagen i alla fall. Så vi körde till Göteborg i snöslask. Vi upptäckte att vi kunde ju ha tagit en bättre dag, det var Frölundamatch hemma, så det vimlade ju av folk runt Scandinavium. Och Bergakungen, bion vi skulle på, ligger precis intill. Så det var ett jäkla mecklande med min körteknik tills vi äntligen kom in till parkeringshuset.
Sen skulle vi hitta nånstans att äta mat, vi hade bara ätit en varsin fralla på förmiddagen. Men det var lönlöst. Fullproppat överallt. Så vi gick tillbaka till Bergakungen och köpte popcorn istället.
Vilken biograf! Enorm var den. Och vi hade beställt extra bekväma stolar, 1,5 meter benutrymme, extra breda stolar och armstöd, mugghållare och nackstöd. Rena lyxen var det!
Filmen (Saw 4) var underbar. Blodig och geggig och hemsk, precis som jag vill ha dem.
Sen åkte vi hem och lagade mat istället och kollade på Lost.

Igår städade vi och handlade lite. Sen slappade vi resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0