Godmorgon

Svettigt, men inte vidare varmt idag. Hu, det är bara 1 plusgrad ute. Skillnad mot inatt när jag la mig, då var det 7 grader.
Har nyss kommit hem från promenaden. Jag bara älskar att promenera på tysta, mörka gator. När jag kommer upp mot Noltorp igen så börjar det komma en massa bilar. Jag undrar om de börjar jobba klockan sex, eller om de ska köra till Göteborg.

Det är så mysigt att gå förbi Nolhaga, fåren ligger ute trots kylan och stirrar på mig när jag går förbi, Lights In Alingsås är stämningsfullt och får mig alltid att le när jag går förbi och slottet är upplyst och vackert. Jag är så imponerad över att spotarna som används i Lights In Alingsås får vara ifred! På Skoghall hade det inte tagit lång tid innan det mest var pangade lyktor och målade filter. Men här får de lysa fritt och det är så underbart!
Samma sak med alla arrangerade blommor i somras, jag såg aldrig en enda söndertrampad eller uppryckt rabatt.
Imponerande!

Jag gick upp igen inatt när Henrik somnat, men jag orkade inte slå på datorn så det blev att jag satt i soffan och läste ett par kapitel i den bok som håller mig fängslad för tillfället. Men jag var rejält trött också, så 00.40 kröp jag ned igen och la armen om min make och somnade som en liten gris.

Nu ska jag ta itu med disken och sen sussa en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0