Helgen dårå

Helgen startade i torsdags då vi blev väckta av Alingsåshem en timme innan vi skulle ha gått upp. De skulle kolla alla ventiler, så det var bara att stiga upp och koka kaffe och sätta igång med packning och frukost och så.
Strax före elva kom vi iväg och körde i drygt 4 timmar mot huvudstaden. Vi fördrev tiden med att lyssna på bra musik, sjunga lite och sova i skift. Det var lätt att hitta till Globen och vi var där 3 timmar innan showtime.
Vi vandrade några varv i köpcentret Globen och kollade på det mesta som finns därinne, sen tog vi oss en biffstek med pommes på en restaurang. När vi såg att en del folk gick mot ingången så gick vi också dit. Ingen av oss hade varit i Globen tidigare, men jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag trodde det skulle vara större!
Showen var i alla fall helt fantastisk! Mina ögon var klistrade på scenen hela tiden och jag var helt förhäxad! Det var verkligen inte bortkastade 1450:- Men jag kunde inte låta bli att störa mig på den lilla magra fjortistjejen till höger om mig som hela tiden satt och suckade, aldrig klappade i händerna och lekte med sin mobil. Det kändes verkligen som om hon skulle ha kunnat låta bli att gå och gett den platsen till någon som verkligen ville se.

Efteråt letade vi oss ut ur Stockholm och for emot Norrköping där resten av vår helg skulle spenderas.
I bilen slog det mig som en klubba i huvet vad jag just hade upplevt. En liveshow med Cirque Du Soleil!
Jag fick världens lyckorus och bara grinade av lycka. Tårarna sprutade, munnen skrattade och ögonen lyste. Måste ha sett hur idiotiskt ut som helst!

Vi var i Norrköping strax efter 23.30 och väckte min kära svåger och hans sambo. Vi bäddade ned oss i bäddsoffan och slocknade direkt.
Fredag sov vi ut ordentligt, sen klädde vi på oss och gick ned på stan i jakt efter en massa födelsedagspresenter. David och Josefin jobbade, så vi var ju tvugna att göra nånting annat än att fisa in deras soffa.
Gick omkring ett par timmar och jag tror vi hittade riktigt roliga presenter. Återstår väl att se när de öppnas.
Jag lovade att fixa mat tills David o Josse kom hem så jag slängde ihop en potatisgratäng och helstekte en kotlettrad. Det var mycket uppskattat!
Senare på kvällen skulle vi ju som sagt var bege oss till Swingersklubben, Henrik och jag. Kruxet var att eftersom det var fredag så var det inte parkväll på klubben, utan det var även öppet för singelkillar. Men men, jag ville ju dit! Hade ju tjatat för att han skulle följa med mig länge!
Gjorde oss iordning och gav oss iväg. Det var ganska mysigt därnere i källaren, det fanns bar, tv-rum, smiskrum, bastu, duschar och en stooor jacuzzi. Men det kryllade av nakna, blekfeta, desperata karlar! Karlar som tydligen tror att det räcker med att visa en av medellängds slak snopp och en dinglande rakad pung för kvinnorna så kastar de sig på golvet och kvider av lusta!
Eh, nä, inte direkt. Dessutom så var vi bara 4 tjejer där och garanterat 25 killar.
Det var ärligt talat helt bortkastade pengar att gå dit. Visst, mycket komplimanger och uppmärksamhet fick jag ju och det är alltid trevligt, men herregud, jag vill väl inte ha en massa män som trängs för en chans att få kladda på mig! Och Henrik gillade det verkligen inte. Han blev riktigt svartsjuk. Stackaren. Så efter bara ett par timmar så tog jag honom i handen så gick vi hem till David och Josefin och låg på soffan och glodde på Animal Planet med dem resten av natten.

Lördag var det verkligen sova länge som gällde. Efter kaffe och smörgås och lite slötittande på tv:n så satte sig jag o Josse och skrev på boken om mitt liv. Den artar sig verkligen och vi har kommit en bra bit på väg. Lite jobbigt ibland att dra upp alla hemskheter, men efteråt känns det jättebra.
Kycklingfilé och ugnspotatis blev maten innan vi gick ned på stan framåt kvällen. Det var kulturafton i Norrköping, men det var verkligen inget vidare. Men jäkligt mycket folk överallt! Vi strosade lite och kollade på en massa konstiga konstellationer, men tröttnade ganska fort och smet in på bio istället.
Vi såg Adam Sandlers nya "I Now Prenounce You Chuck & Larry". Den var riktigt bra! Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket åt en Sandlerfilm! Den och "Click" är definitivt det bästa han har gjort (och jag tycker faktiskt "Chuck & Larry" var snäppet bättre). Sen hände det inte så mycket mer, vi kollade på tv och pratade en hel del, men vi var så trötta att vi kom ganska tidigt i säng.

Söndag så skrev vi två kapitel till på boken, åt middag och sen for jag o Henrik hem. Vi hade faktiskt lite hemlängtan och det var skönt när vi äntligen kom hem.
Hemma hände verkligen nada, vi var så slöa att vi mest låg på soffan och stirrade på dumburken utan att se så mycket.

Det var min helg det. Hade kunnat vara bättre, men hade definitivt kunat vara mycket sämre!

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Heeej låter som ni haft en mycket trevlig helg =)
I miss U gummz

2007-10-01 @ 22:37:59
URL: http://tezzies.blogg.se
Postat av: Hannah

Hej boggar du oxå här? Vad kul! Det var ju en händelserik helg iaf. Ha det gott, kram

2007-10-02 @ 07:50:07
URL: http://www.Hannah83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0