Jag är så dålig

Dålig på att blogga alltså. Jag vet! Förlåt! *imaginärt smisk*
Men jag har helt enkelt inte orkat. Sorry.

Allt är bra i alla fall, Henrik fyllde 27 i lördags och precis samma dag tyckte lilla Tess att hon skulle komma till världen, så Henrik blev morbror på sin födelsedag. Hon är så söt, hon har en riktig liten brottarnäsa.

Annars har jag mest jobbat och så....inget ovanligt direkt som har hänt. Men idag är jag ledig och imorgon också. Jobbar onsdag 7-12, en kortdag. Sen slutar Henk 13, sen åker vi uppöver till kära Karlstad.
På onsdag kväll ska det grillas hos svärmor. På torsdag ska vi till Karlskoga och hälsa på mammas biologiska pappa och brorsa. På fredag ska vi antagligen hem till farmor en sväng på dagen....får se hur det går, vi har inte setts på snart 2 år, inte sen vi bråkade så. Men jag vill i alla fall försöka. Men hon får inget veta att vi kommer, för då ska hon säkert dra dit min pappa också. Och det vill jag inte!
I alla fall. På fredag kväll ska vi ha lite grillfest med det gamla goa kompisgänget. På lördag ska jag försöka hälsa på mormor och Henry och morfar på dagen. Sen ska vi vara karaokedomare på kvällen i en tävling mamma o Thomas håller. På söndag ska vi äta hos svärfar och sen bär det hem igen. Alltså, inte så mycket semester under semestern =)
Det är som det brukar vara.

Men nu har vi i alla fall fått klartecken att vi ska få ha husvagnen hela första veckan i juni. Och DÅ ska det minsann bara latas och mysas!

Förhoppningsvis får jag mitt sommarschema nästa vecka när jag jobbar igen. Ska bli kul att veta när man jobbar, då kan man planera lite bättre också.

Idag gjorde jag mitt livs första risotto. Och utan recept! Jag bara slängde ihop lite grejer och det blev så jäkla gott! La upp receptet på Matklubben och genast var det en massa folk som sparade det och ville laga den.
Så här såg den ut:
image85

Tja... kanske inte ser sådär jättesmaklig ut, ser mest ut som en hög med sörja....men det var bacon, choritzo, kyckling, champinjoner, vitlök, paprika, sockerärtor, vanliga ärtor, lök och majs i den och den var såååå god! Henrik längtar redan till lunchen imorgon när han får äta den igen =)

Nä, nu ska vi lägga och nanna. Sussa. Och alla andra konstiga synonymer som det finns för att sova. Men först ska vi försöka se lite på en film i sängen.

Dagens djur
image86

PS/ Det är faktiskt en katt!

Kommentarer
Postat av: Någon

Currysås är grymt gott till risotto.
Som är en vääääldigt tacksam maträtt. Kul att se dig igen ;)

2008-04-29 @ 10:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0