Skönt

Förstår ni hur varmt det har varit ute idag? 13 grader i skuggan!
Så underbart! Och soligt har det varit också, till skillnad från igår när det regnade precis hela dagen.

Det verkar som om min blogg har börjat bli lite av en jobb-blogg, men jag känenr att jag vill skriva av mig vad som hänt under dagen, och stor del av dagen går ju åt på jobbet.

Det var kämpigt idag. Den nya farbrorn har inte lugnat ned sig än, det kan ta flera veckor. Det är så jobbigt, för man tycker så synd om honom, men samtidigt måste man vara ganska hård mot honom och sätta upp regler. Det tär lite på psyket måste jag medge, men jag älskar jobbet ändå!
Speciellt idag, när jag jobbade med Karin och Ivana. Alltid när man jobbar med Karin går tiden så fort, hon pratar om en massa kul saker hela tiden.
Vi tog ut tre av våra boende på innergården idag också, de älskade att vara ute så länge solen höll sig över taken.

Nu ska jag snart duscha och Henrik diska. Han erbjöd sig faktiskt självmant, inte ofta det händer utan att jag får be honom! Under sker, hör och häpna  =)

Imorgon kommer David och Josse. Då blir det nog lite tv-spel på kvällen skulle jag tro, lite Wii och kanske lite Guitarhero.
Josse förresten, angående din kommentar. Det är så mycket ändringar som ska till nu, det är därför jag inte tror att vi blir färdiga i helgen. Och jag kommer inte orka sitta och hålla på med det hela tiden. Det är första gången på ett tag som jag har 2-dagarsledigt och då vill jag vila lite också. Sen jobbar jag hela nästa vecka, så jag måste få vila upp mig lite granna. Men vi ska göra så gott vi kan och orkar.

Nä, nu måste jag duscha, annars hinner jag inte se Kitchen Nightmares. Om BBB vill funka vill säga, det har krånglat hela kvällen.

Idag åt vi kycklingfilé fyllt med mozzarella och salami, fräs på sockerärtor, champinjoner, paprika och schallottenlök och till det en vitlöksdipsås på turkisk yoghurt. Gott. Ändå är det bara grönsakerna vi har handlat, resten hade vi hemma. Vi har lite ont om pengar nämligen, så vi får taga vad vi hava. Och göra det bästa av det.

Dagens djur
image76

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0