Varmt och blåsigt

Det är dagens väder. Varmare ute än inne, men det blåser riktigt riktigt mycket.

Jag har inte gjort så mycket än idag, sett på film och packat lite inför morgondagen. Och bestämt att vi ska äta karré med hemgjord klyftpotatis och bearnaisedip ikväll, som för att fira att vi har lite semester.

Jag ska diska också tänkte jag, sen försöka tvinga min stackars man att dammsuga och moppa golvet när han har kommit hem.
Funderat på om jag ska ta mig en promenad till hans jobb så jag är där när han slutar. Det är ju så fint väder och så varmt. Säkert bara skönt att det blåser då när man går och blir svettig.

Provade min nya baddräkt också. Den är väldigt snygg, men man får platta bröst i den och dessutom så känns den lite för kort, urringningen blir ganska djup.
Men men, den får duga. Det blir den och en svart bikini med boxertrosor och en tankini med blommor på som får följa med till Sicilien i höst. Vad jag längtar!!!!

Oj. Plötsligt var gurkan slut. Jag satt här och knaprade på en 70 grams bit gurka och så fanns den inte mer helt enkelt!  Älskar gurka. Och det finns ju faktiskt onyttigare mellanmål.

Nu ska jag slöa lite, kanske spela en betapet och sen ta tag i disken. Klockan 16 ska jag gå hemifrån mot Luna där Henk jobbar. Tar kanske 45 min att gå dit, men jag behöver ju inte ha bråttom heller. Kan studera vårblomningen på vägen! Det gör mig så lycklig att se alla små små löv som sprungit ut och alla vackra blommor. Ska kanske ta med kameran och ta lite kort på min vackra hemstad.

Ciao så länge, jag skriver lite mer ikväll. Ni får vänta på dagens djur tills dess

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Här var det dålig uppdatering, måste ju få läsa lite om hur det är med dig. Hoppas ni hade en bra valborg kramiz

2008-05-02 @ 21:03:21
URL: http://tezzies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0