Hela havet stormar

Och hela Alingsås också. Det blåser som fasiken och har regnat i 13 timmar i sträck. Ganska mysigt faktiskt! Så mysigt att Henk och jag bestämde att det var en "Äta pizza och se på filmkväll".

I lördags kom svärmor och Kenten på besök. De dök upp runt 17 nån gång. Jag hade bakat chokladkaka med glasyr och jordgubbar på, som vi fikade med när de kom. Mycket gott. Sen pratade vi en massa, snofsade till oss lite och gav oss ut på stan. Tog en promenad ned på Nolhaga och kollade på alla djuren, sen gick vi vidare in till centrum i jakt på nåt trevligt ställe att äta. Och inte fick jag äta på Jasmin heller, de ville inte alls ha kinamat eller pizza, men alla andra krogar hade tydligen för dyr mat. Jag var mest hungrig i allmänhet, hade nog kunnat äta vad som helst nästan. I alla fall hamnade vi på Frid & Fröjds terass där vi tog två öl var och pratade i ett par timmar. Det var så varmt och skönt i solnedgången och vi hade det jättetrevligt. Blev bestämt att jag skulle fixa mat hemma istället så vi knallade förbi Ica på hemvägen och jag kastade på mig lite gottiga saker. Satte igång direkt vi kom hem med att göra grönsaker i ugn (potatis, champinjoner, morötter, rödlök och paprika) och steka karréer. Med bearnaisedip till såklart. Det var uppskattat av alla tror jag. Sen damp vi i säng.

På lördagen regnade det. Jag vaknade 08.45 av mig själv och gick upp och duschade. Yvonne och Kent hade knappt fått en blund i ögonen stackarna. De är inte vana att sova borta. När alla hade vaknat åt vi en rejäl frukost och körde sen till gbg. Universeum var hur häftigt som helst, önskar bara att de hade haft färre svenska fiskar och fler ormar och sånt, det är lite häftigare i mina ögon liksom. Men det var riktigt roligt att strosa runt och se allt! När vi var klara där skulle vi leta efter nånstans där Henrik och jag kunde inta vår middag, och de också. Jag var jättehungrig! Men det var för dyrt överallt, så till sist hamnade vi på en salladsbar där maten visserligen var god och billig, men det var snålt och han som fixade maten var en riktig virrpanna. Nåja, mätta för stunden blev vi i alla fall. Sen skulle Yvonne och Kent åka hem till Karlstad och jag och Henk skulle vänta tills bion startade. Klockan var nästan 16 när vi hade hämtat ut biljetterna och bion började 17.45. Så vi fick hitta på sätt att få tiden att gå. Vi började med att sätta oss på caféet utanför Bergakungen och dricka cappuchino. Mycket god sådan måste jag säga, riktigt krämig. Sen gick vi en sväng i jakt på nån rolig affär, men det var ju söndag och vi ville inte gå alltför långt bort, så det roligaste vi hittade var en videoaffär. Lyckligtvis hade de en låda med billiga X-rentalfilmer som vi grävde igenom och fick tag på 3 stycken intressanta filmer som hamnade i min väska. Sen gick vi in på en Ica och köpte Aftonbladet, tog med den till caféet igen och läste. Så slog vi ihjäl vår dötid!
Bion (Batman - The Dark Knight) var sådär. Jag gillade inte själva filmen så värst, den är full av dumma brister och idiotiska actiongrejer, men det är verkligen tragiskt att Heath Ledger skulle ta livet av sig när han hade fått visa för första gången vilken bra skådis han egentligen var. För han var det som gjorde filmen sevärd! Däremot tappar jag mer och mer respekt för Christian Bale, han är en karaktärsskådis och nedvärderar sig själv i rollen som actionhjälte.
Intressant att läsa mina dumma åsikter va?

Idag jobbade jag med Therese. Vi hade jättekul, tog det riktigt kolugnt och läste klädeskataloger och önskade att vi hade massor av pengar. Ändå hann vi med att göra vårt jobb utan att stressa!

Nu är jag riktigt jävla trött. Ska lägga oss nu och se på film. Imorgon jobbar jag med GBC och Karin.

Dagens mat: Pizza

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0