Julen doftar iaf i mitt hem

Jag startade min dag med en tripp in till badhuset och 30 minuters simmande ackompanjerat av julmusik på skvalnivå. Mycket skönt att börja dagen så kan jag lova!

Efteråt (runt 9 ungefär) åkte jag till Willys och inhandlade massor massor av baksaker, för idag skulle det bli julgodis av! Skönt lugnt på Willys vid den tiden, några pensionärer och några araber och jag som trallade med i musiken i min I-Pod medan jag strosade runt på omgjorda Willys och letade efter det jag skulle ha.

Hem igen och satte igång med julgodiset. Jessie James kom en sväng och hämtade våran portabla dvd-spelare som hon ska låna på tågresan till gbg på fredag. Vid 16 kom Henkan hem och började genast provsmaka mitt godis och satte betyg. Han hittade en favorit i den hemgjorda Wienernougaten direkt! Sen lagade vi mat och åt och såg på film. Som för övrigt är recenserad i min filmblogg http://moviemania.blogg.se/.
Henrik somnade flera gånger till filmen i soffan så jag var tvungen att få igång honom med mer julgodisgöra. Så vi har blandat, kokat, rullat och kletat ett tag, nu är det bara att doppa en del i choklad sen är allt färdigt.

Det här har jag åstadkommit: Wienernougat, vita nougatgömmor, vit kokoschoklad, vanlig kokoschoklad och Mozartkulor.
Det här har vi åstadkommit tillsammans: Bountybollar, kola-nougat och chokladfudge.
Vi är så otroligt duktiga! Kanske kommer in bilder på allt imorgon om ni har tur.

Nä, nu ska jag börja smälta chokladen och göra färdigt, sen dröjer det nog inte alltför länge innan det blir sängläge och film.

Dagens middag: Spaghetti med ost & skinksås

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0