Måndag igen

Helgen gick bra, det var inge kul att jobba direkt för det var sån stiltje mesta delen av tiden och de få stunder det inte var stiltje så rusade det in 20 pers istället. Men jobbet blev ju gjort i alla fall och det är det viktigaste.

Igår kväll kom Petra hit. Vi åt Tex-Mex och såg på film, sen spelade vi lite Silent Hill 5 innan Henk var tvungen att lägga sig. Då spelade Petra och jag Nancy Drew istället och tiden bara rusade iväg! Plötsligt var klockan 3 på natten och Petra var tvungen hem. Jag gick och la mig jag med.

Imorse gick jag upp strax före 10, 10.30 kom mami och hämtade mig, vi åkte till morfar och storstädade hans hus inför jul. Gubben ser ju så dåligt (och har tydligen kasst luktsinne också, med tanke på hur det luktade i hans kyl) så han ser inte hur smutsigt det faktiskt är! Vi dammade, putsade, dammsög, skakade mattor och moppade golv i tre timmar. Jag vart helt slut! Åkte hem hit och tog en kaffe och stoppade en termometer i munnen. Visst har jag feber. Fattades bara det, när jag har en helt ledig vecka på jag vet inte hur länge!

Var ju hos läraren i fredags också och fick veta att jag har högsta möjliga betyg på min hösttermin. Vilket jag antagligen inte kommer få på vårterminen. Förutom att jag ska läsa 4 ämnen som är mycket krångliga så ska jag också gå på lektioner en dag i veckan plus att jag ska göra min 5-veckors APU (praktik) nån gång under våren. Utöver det ska jag jobba varannan helg, hinna få lägenheten i så fint skick det går och vara en bra fru. Pust! Stön! Bered er på att Lenkan kommer vara ganska utsliten i vår. Förhoppningsvis är det värt det i slutändan.

Nu är jag riktigt trött, febrig som jag är. Antingen får jag lura min man att lägga sig med mig, eller så tar jag mig ett bad medan han spelar tv-spel. Får se hur jag gör.

Feberfrossiga hälsningar från er snorLenk

Dagens middag: Kyckling, ris och currysås

Dagens Djur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0