Livat värre

Jag har verkligen inte hunnit skriva under helgen! Jag har i princip bara jobbat, sovit och hostat, det är vad jag har hunnit med. Produktivt värre!

I fredags jobbade jag ju kväll. Gick bra, trodde att jag var friskare än jag var dock. Kom hem, åt mat och sen ville Henrik spela en massa tv-spel tillsammans med mig. Så jag var en lydig och intresserad hustru och satt och spelade med honom tills klockan var över ett på natten. Hujedamig! Och när vi la oss så råkade det vara ett jätteintressant program på tv, så jag somnade inte förrän efter två.

Upp klockan halv sex på lördagsmorgonen. Trött? Så in i vassen.
Till jobbet och jobba järnet tills jag fick gå hem efter 9,5 timme. Hemma blev det stress med maten och allt, eftersom skära maken skulle till Robin och festa. Jag fick köra honom dit, sen åkte jag hem igen och la mig i soffan. Kollade på tv, hostade och tog det lugnt ett tag. Ramlade dock i sängen före tio och såg på en halv film innan jag slocknade.

Upp fem igår morse. Som tur var så hade vi tänkt på att Henrik skulle antagligen ragla in till mig stupfull på natten och väcka mig, så vi hade bäddat i gästrummet åt honom. Lite tomt var det att vakna ensam, men det var skönt att ha fått sova hela natten.
Jobbade halvdag, kom hem, åt soppa och slocknade snabbt i sängen. Sov i 2 timmar innan det var dags att gå upp och iväg och jobba igen. Kom hem strax efter nio på kvällen och då hade min underbara man fixat smörgåsbuffé! Baguetter med en massa olika fyllning att välja mellan. Skinka, salami, ost, ägg, köttbullar, rödlök, paprika, tomat, gurka och majonnäs. Bara att mixa och matcha! =)
Efter maten tog vi tag i min bloggsida som ni ser. Jag är ganska nöjd, men det finns en del kvar att ändra på!

I eftermiddag ska vi till Robin och fira honom. Jag ska baka en tårta, kommer nog in en bild på den imorgon.
Annars gör jag inte mycket idag förutom att hosta och slappa. Och kokar fläsklägg dårå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0