Så är det

Att jobba inom vården. Ja det har jag inte sagt, men jag sa ju upp mig från mitt hemska Pro-Aquajobb och fick jobb som timvik på Brunnsgården. Avdelning Demens.
Så nu har jag jobbat onsdag, torsdag och fredag. Ska jobba 06.45 till 16.30 idag och sen är jag ledig. Jobbar tisdag och onsdag nästa vecka också.
Eftersom min skära make är ledig som vanligt den här helgen så blev det inte så värst tidigt igår. Jag har sovit kanske 4 timmar. Men det får gå!
Jag trivs i alla fall väldigt bra och det är jättekul att jobba där.

Maken lilla ska först spela bowling och sen ha tv-spelsturnering med kompisar ikväll, så jag ser inte honom alls idag. Hoppas han inte blir för full om jag ska hämta honom inatt, han blir så kärvänlig då och jag kommer nog vara ganska trött.

Varför jag gick upp klockan 5 när jag inte ens skulle duscha är ett mysterium. Jag tänker nog inte riktigt som jag ska. Men det är ganska skönt att vara ensam  på morgonen också. Det är mörkt och tyst.

Jag är själv på jobbet en del idag också, en jäkla massa ansvar direkt. Jag ska ta emot nattrapporten 06.45, sen är jag ensam till 07.30. Sen blir jag ensam mellan 12.30 - 13.00 också. Men det är ju som lugnast båda de tiderna. Jag får brygga kaffe och kolla på nyheterna på morgonen och bara ta det lugnt. Sen blir det ett race när de ska upp alla de goa tanterna och den goa gubben.

Ja just det! Jul och nyår var det. Äh, jag tar det en annan gång. Det var jättebra i alla fall!

Puss o kräm på er!

Kommentarer
Postat av: Någon

Kul att du fått jobb och att du trivs.
Lycka till.

2008-01-05 @ 18:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0