Mån-tors

Helgen var fin. I fredags jobbade jag med Karin igen, lika bra som vanligt. Efter jobbet åkte jag och handlade inför denna vecka. Sen hämtade jag Henk och vi åkte hem. Käkade helstekt fläskfilé med rostade ugnsgrönsaker och bearnaisedip och såg på film. Sen spelade vi nya Nancy Drew på datorn, som vi har längtat efter det! Verkligen ett av mina favoritspel.
Strax efter 1 fick vi nog och la oss och somnade direkt.

Lördag gick vi upp klockan 8, drack kaffe och åt rostad smörgås, klockan 9 var vi på väg mot Borås Djurpark. Vädret var perfekt, det kom några droppar regn en gång, men annars så sken solen. Eftersom vi var där när de öppnade så led vi inte av att det var fullsmockat med folk. Det var jättemysigt! Och vi såg alla djuren utom Geparderna och Tigrarna. Alla andra djur var villiga att visa sig för oss, fick till och med se Vargvalparna!
Vi hade gått runt allt klockan 12 och då tog vi en mjukglass och åkte hem igen. Robin skulle komma på kvällen och äta och spela tv-spel. Henrik och jag åt lite lunch, sen tog vi en tupplur. När Robin kom så åt vi grillat flintastek, pommes och persiljesmör och spelade en massa tv-spel och drack öl. Men både jag och Henk gav upp när klockan närmade sig 3 på natten så då fick Robin gå hem. Själva rann vi i säng och somnade som klubbade sälar efter en underbar dag.

Igår hände inte mycket heller. Vi spelade Nancy Drew mest hela dagen och såg på film. Åt skinkstek med kokt färskpotatis och champinjonsås. Kom i säng i någorlunda tid, sen hände en liten incident i sängen då. Henrik skulle komma närmre mig och krama om mig, men han är ganska vild i sängen (!) och kastade sig framåt och landade med sitt knä precis på min fotknöl. Fasen vad det gjorde ont! Jag grät i 20 minuter konstant och kunde knappt röra foten, knölen såg ut som en tennisboll! Så småningom gick det värsta över och vi kunde sova. Och idag har jag inte jätteont, det molar lite bara när jag går.

Nu ska jag strax diska och sen är det jobb klockan 13. Jobbar med Karin idag igen, jag har sån tur! Sen är det en kort tur imorgon 8-13. Onsdag och torsdag 6.45 - 15 och fredag ledig! Henrik ska försöka ta halvdag på fredag, då slutar han runt 10! Kanske vi ska försöka komma iväg till Karlstad tidigt då, skönt att få lite mer tid där.

Dagens middag: Spaghetti med ost & kasslersås

Dagens djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0