Phiew

Det är ganska hett. Man håller sig liksom helst inomhus, det är i alla fall svalare där än ute.

Jag jobbade aldrig med GBC i helgen, hon hade bytt. Så jag jobbar med henne imorgon istället. Jag fick jobba med Annelie och Heliga Birgitta och de är jättebra att jobba med, lugna och fina och älskar de gamla.

I fredags när jag slutade jobbet så kom babe och hämtade mig, sen åkte vi till en liten dold tjärn och tog ett kvällsdopp (klockan var väl 21.30) i underkläderna. Det var så skönt! Jag har verkligen längtat efter att få bada lite. Sen fo vi hem och åt grillade revbensspjäll med pommes och bearnaisedip. Jag blev inte alltför långvarig dock, jag var så trött att jag damp i säng strax efter 24. På lördagen skulle Henk hem till Daniel och dricka öl och spela tv-spel, själv skulle jag jobba kväll. Så så blev det. Inget speciellt att rapportera utom att jag inte kunde sova på natten och somnade inte förrän efter 02.30 nån gång. Sen gick jag upp 06.30 igår och jobbade en hel (och mycket lång) dag till. Så jag var lite mör.

Men som ni märker så kan jag inte komma på nåt direkt att skriva om, allt har varit så lugnt och fint och jag har haft en bra helg, om än ganska trött. Det var min jobbigaste vecka, 6 dagars arbete, var bara ledig i torsdags.

Den här veckan blir finare. Nu är jag ledig idag, sen ska jag jobba tis, ons, tors och fre. Sen kommer svärmor och Kenten på lördag! Det ska bli skoj. Vi ska ut och äta och vi ska på Universeum. Jag längtar!
Fast jag längtar inte bort min lediga dag, så jag får väl börja längta imorgon istället.

Dagens middag: Stekt fläsk med potatis och löksås

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0