Svängigt humör

Ja, mitt humör har varit berg och dalbana idag. Startade jättebra när jag vaknade 08.40 imorse och hoppade upp o solen. Satte genast igång med städning, tvättvikning och diskning. Sen promenerade jag en sväng och passade på att handla på vägen. Slängde ihop mitt livs första rulltårta när jag kom hem, fylld med nutella och skivad banan. Den blev jättefin! Synd att jag inte bakar oftare, men det är ju det att någon ska äta det också och jag tänker inte utsätta min veka bantarhjärna för det! Kanske bakar på mer när jag flyttar till värmland igen, då finns det en massa folk som kan komma på fika och man kan skänka hit och dit. Då ska jag experimentera lite mer med mina bagerikonster.

Nåja, efter rulltårtan så rullade jag köttbullar och stekte på spjällen inför morgondagens middag. Sen kom Henk hem. Jag ville att han skulle dammsuga idag, men det blev inte av så han får minsann göra det imorgon när jag jobbar kväll!

Jag ville att vi skulle åka och bada idag också, det var nämligen 29 grader i skuggan klockan 17.30, men Henk var för trött och orkade inte, så det bidde inget bad för Lenkan. Jag badadde bara en gång förra året och har inte gjort det alls än i år. Undrar om det blir nåt...

Vi såg en halvkass film till maten, har vart en hel del halvkassa nu, undrar när jag ska få se en riktigt bra en som jag inte sett tidigare, det var ett tag sen.
Efter mat och film så hra vi inte gjort mycket mer. Spelat lite dator och lite kort. Och jag har grinat. Massa. Känns som om allt skiter sig flr mig jämt, jag kan just nu inte alls se framtiden som nåt bra. Känns som om vi inte kommer få en bra lägenhet, ingen av oss kommer få ett bra jobb, jag kommer strula bort utbildningen....jag vet inte varför jag känner så, men det är ju så att jag har hela mitt liv haft motgångar, jag har aldrig fått någonting enkelt! Jag strävar och strävar för att nå halvdana mål medan andra bara glider in på en räkmacka (fruktansvärt uttryck btw) och behöver knappt anstränga sig alls för att få det de vill ha! Det känns så orättvist! Därför grät jag i en halvtimme förut. Nu är det lugnare efter att ha sett Hells Kitchen och fått skratta lite åt Ramseys kommentarer. Men jag tycker fortfarande att det känns motigt och jobbigt.

Ingen lust alls att jobba imorgon heller, jag hade lust att sjukskriva mig hela helgen, åka till Karlstad, låna svärfars båt, ta med Henk, mat, öl och vårt tält och dra ut till en liten ö där vi kunde vara ensamma och bara ta det lugnt utan jobbiga tankar. Men det går inte. Så jag får traska till jobbet imorgon och jobba med GBC, känner redan att det kommer bli en mycket jobbig kväll. Sen jobbar jag kväll lördag också och hela dagen på söndag. Jag känner mig ganska utmattad. Jag tror det är min latenta depression som gör sig påmind lite, men jag ska fanimej inte låta den ta över igen! Nu har jag klarat 8 månader utan sjukskrivning och med ett jobb, jag ska ta mig igenom den här jobbiga perioden också. Även om det betyder att jag kommer att gråta mycket, vara förbannad ofta och kanske slå sönder ett och annat glas. Så det så!

Nu ska jag lägga mig, börjar inte förrän 13 imorgon, men jag har en del att fixa med på dagen.

Dagens middag: Hemgjorda köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0