Läggdags

Jepp. Alldeles strax. Henrik har vart i säng sen innan 20 ikväll också. Vet inte vad det är med honom, när han la sig så tidigt igår så vaknade han klockan 2 inatt istället. Inte bra!

Imorse blev jag väckt av telefonen, det var chefen Karin som undrade om jag ville jobba imorgon 6.45-14. Och det är klart jag vill! Jag har så få dagar i juni, så jag suger åt mig allt jag kan.
Förut kändes det som om jag hade 1000 saker att skriva om, men nu verkar det vara lite stopp i min hjärna....
Gick på promenad idag, det var väldigt varmt och svettigt. Dessutom verkade hela Alingsås alla dagis haft utflykt just idag. Jag älskar ungar, men inte när de stör min promenadtakt! Men söta var de i alla fall.
Sen har jag slängt gamla kartonger i återvinningen (duktiga jag) och Orbitrekat. Käkade pannkaka idag, mycket gott!
Pratade med Gösta också, han ville bjuda oss på midsommarfest. Gååår inte, jag jobbar ju hela midsommardagen! Då ville han att vi skulle komma och grilla hos honom på lördagen, men jag lär nog vara rätt trött efter mardrömspasset.
Sen har det inte hänt mycket mer. Jag har förberett allt inför morgondagens kycklinggryta, Henrik har dammsugat, jag har dammat, diskat och rengjort badkaret. Det blir så jäkla skitigt när vattnet från tvättmaskinen rinner ut där.
Efter att Henk la sig har jag sett på film, ätit popcorn och läst.

Min otroligt händelserika dag!

Jo just det, för ett par veckor sedan fick vi varsitt kuvert med en "anonym undersökning om Alingsåshem". Varken Henk eller jag hade ork att göra den, så vi slängde papprena. Igår kom två nya där det stod att de saknade våra svar. Hur kan de göra så? Hur kan de veta att det är våra svar de saknar om undersökningen är anonym? Illa illa!

Dagens djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0