Sådärja

Nu funkar allt som det ska. Har inte kunnat skriva i bloggen för den har bytt domän och krånglat, vet inte varför den flyttat till publishme, för besöksadressen är ju samma!

En varning bara, det här kommer att bli ett ganska långt blogginlägg, ni får bestämma själva om ni orkar läsa allt som hänt under min "semestervecka".

Nåja. Först helgen i Karlstad.

Fredag
Åkte till Karlstad som sagt var. Hem till svärfar där vi skulle bo. Åt god mat och hälsade på lilla Tess (Henriks systerdotter) som var där. På kvällen gick vi till svärfars grannar och drack lite öl och åt massa god kryddstark korv och breasola. Mycket gott och mysigt!

Lördag
Hade en mycket lat förmiddag med tanke på att vi skulle på bröllop klockan 15. Satt mest ute och pratade allihop. David och Josefin, Martina och hennes Gustav kom dit också. Sen gjorde vi oss fina. Jag måste lägga in en liten bild på hur fin jag var (självdyrkan måntro?)
 
Nej inte det minsta egentligen, men det är väääldigt sällan jag har bilder på där jag är "uppklädd", så jag måste ju visa att jag kan vara det!
Sen var det bröllop, mycket vackert och otraditionellt även om det var i Karlstad Domkyrka. I like!
Efter det var det dags att åka hem till svärfar igen för att ta det lugnt fram till 19 när nästa pars bröllopsfest skulle vara. Jag hoppade den festen, kände mig inte alls i form för det, så jag satt hemma hos svärfar och Siw istället och hade en lugn och skön kväll. Fick agera chaufför istället.

Söndag
Lillebror fyllde år så vi var och hälsade på honom en sväng med paket, dessutom hälsade vi på morfar som blev mycket glad. Sen var det dags att dra iväg mot Fjällbacka! Underbart! Yvonne (svärmor) och hennes syster Agneta väntade på oss när vi kom dit runt 16 på eftermiddagen. Då hade de grillat flintastek och gjort potatisgratäng till oss som vi åt tillsammans innan de var tvugna att slita sig från idyllen och fara hem. Det var över 20 grader i skuggan på kvällen och Henrik och jag njöt. Vi bara slappade och läste och myste och såg på film resten av kvällen. En liten campingundran: varför är alltid pappret på offentliga toaletter så glatt och ytbehandlat? Känns som om man torkar sig i baken med en "Hänt Extra" och smetar ut snarade än torkar bort!

Måndag
Hela förmiddagen var det slappande i solen som gällde. Löste korsord och läste tidningar. Till slut blev det så varmt att vi fick duscha i vattenslangen. Både Henk och jag associerar semester på västkusten med mjukglass, så vi for till centrum för att köpa det. Men kiosken hade bara öppet fre-sön! Undrar vart de stackarna som bor permanent i Fjällbacka köper sin glass i veckorna under lågsäsong. Blev att vi handlade lite mat på konsum istället för att sedan fara hem till vagnen och slappa ännu mer. Framåt kvällen fiskade vi krabbor, läskiga, fula och glupska små saker! Var fullt med maneter i sjögräset vid stranden också. Äckligt! Grillade fläskkarré och färskpotatis och sen spelade vi alfapet. Henrik vann med 1 ynka poäng!

Tisdag
Slappande i solen som gällde då också. Jag blev lite kräftlik på vissa ställen av min kropp, men det rättar nog till sig. Annars säger ju alla att jag klär så bra i rosa! Blev inte mycket gjort den dagen, vi var alldeles dästa hela dagen av värmen. Det var 29 grader i skuggan, vågar inte gissa vad det var i solen. Vi grillade hemgjorda hamburgare i alla fall, det blev väldigt gott! Sen spelade vi kort och såg på film.

Onsdag
Åkte till Nordens Ark, tyckte vi skulle ha åtminstonde en produktiv dag och inte bara lata oss i solen. Det är verkligen en underbar djurpark! Rekommenderas varmt. Vi fick se nästan alla djur, i alla fall de som var riktigt intressanta. Det enda vi verkligen saknade att få se var vargarna. De låg nog och svettades i skuggan nånstans. Efter att ha knatat runt där i 2,5 timme så skulle vi söka efter mjukglass på andra ställen, så vi tog en tripp till Hunnebostrand. Men inte fan gick det att få tag på mjukglass! Fick vackert åka hem igen och grilla rostbiff och majskolvar istället. Efter maten blev det dusch och lite städning av husvagnen, för mamma och Thomas skulle komma sent på kvällen. Medan vi väntade på dem drack vi öl och spelade yatzy. De kom runt 24, packade sig in och sen pratade vi i ett par timmar innan sömndags.

Torsdag
Vi vaknade tidigt (alla utom Henrik såklart). Åt frukost i solen när han behagade att vakna. Sen åkte vi till Grebbestad och shoppade loss för fullt. Speciellt Thomas. Gissar på att han gjorde av med ca 3000:- Henk köpte i alla fall nya utetofflor, ett par badshorts och en snygg t-shirt. Jakten på mjukglass fortsatte förgäves, men i en kiosk fick vi tag på kulglass i alla fall. När vi kom tillbaka la vi oss på stranden en stund. Mamma och Henrik doppade sig i det iskalla havet, själv vill jag inte bada där det finns så mycket läskigt i vattnet! Sen grillade vi grillspett och spelade massa spel tillsammans.

Fredag
Upp tidigt, jädra mamma och Thomas till att vara morgonpigga på min semester. Slöade utanför vagnen ett par timmar och åt frukost i solen. Sen solande på stranden en liten stund, Henk och jag orkade inte mer än en timme, så vi tog bilen till Strömstad istället för att hitta ett öppet apotek på nationaldagen. Åt mjukglass (äntligen) och drack kaffe på bryggan innan vi åkte hem igen. På vägen hem mötte vi mamma o Thomas som också var på väg till Strömstad, så Henk och jag fick några timmar ensamma. Skönt och tyst, Thomas pratar så väldigt mycket! När de kom tillbaka blev det nyårssupé med helgrillad fläskfilé, potatisgratäng och bubbelvin. Trots att 75% av oss inte ville så tvingade den sista lilla 25procentaren (mamma) oss att stå upp och vråla nationalsången. Själv kunde hon inte texten! Vi fortsatte dricka öl och fiskade krabbor. Mamma var road och imponerad, Thomas tyckte det var mindre kul. Sen spelade vi alfapet med snusk och kiss&bajsord. Jag vet, man blir konstig när man dricker i värmen! I alla fall så vann Henk och jag, jag fick till ordet "klyxa" är väldigt stolt över det, men Thomas blev grinig för han sa att det inte var ett riktigt ord.


Lördag
Slappdag, sista dagen vi var där liksom. Men framåt kvällen fick vi för oss att vi ville gå ut och äta. Det var ju lögn i Fjällbacka, fanns bara pizza eller hutlöst dyr mat. Så vi fick åka till Grebbestad igen, åt på en restaurang som heter "Skafferiet". Verkligen rekommenderat! Mycket god mat till mycket bra priser. Sen strosade vi på bryggorna och kollade på folk. Nånstans blev Thomas sur, för när vi skulle hem så rök han och jag ihop. Eller, han och mamma var det väl egentligen, jag hamnade bara i kläm. Jag blev så ledsen att jag la mig direkt vi kom hem och ville inte umgås mer med nån.

Söndag
Packade ihop våra grejer och åkte hem. Ungefär så. Jag och Thomas gick lite på tå om varandra, men det var okej.

Så, det var den veckan! Den här veckan har jag jobbat tis-ons och nu är jag ledig igen. Henk har vart hemma och spelat tv-spel mest hela tiden. Imorgon ska jag kanske med Therese, E-L och chefen Karin på potatisfestivalen. Om jag orkar!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Verkar som ni har haft en skön vecka.

Men som du säger, synd att det inte är öppet mera i Fjällis. Man skall ju inte behöva åka iväg för att får en mjukglass eller ett mål mat. Dåligt!

Hoppas du har det bra på jobbet.

Tråkigt att vi inte ses till midsommar.

Kent och jag skall komma ner och hälsa på er i sommar. Kanske kan vi ta med diskmaskinen?

Ha en trevlig helg och sköt om er.

Kram!!

2008-06-13 @ 12:54:54
Postat av: Louise

Åhhh! Vad roligt att du läser varje dag! :)

Nä, jag vet.. Men nu i sommar har jag 75% på vårdhemmet, och då har jag ju lite extra tid att jobba nån annanstans också! :)

Men det blir ju bara nu i sommar isåfall som jag kommer att jobba så mycket :P

Och jag har varit kass på att uppdatera bloggen, men det ska bli ändring på det nu!

Tack så mycket för dina ord, de värmer att höra!



Ha en underbar dag! :)

2008-06-16 @ 08:04:48
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0