Ensamma igen

Ja, nu har mamma åkt. Både skönt och sorgligt på samma gång.
Vi har haft roligt, promenerat mycket, tittat på djuren, gått i affärer, ätit god mat, sett på film och tv, spelat spel och pratat. Jag har alltid trevligt med mamma!

Det har hänt nåt ruskigt med en vän också, hon fick ett hemskt brev anonymt på posten. Fick jag tag i jäveln som skrivit det så skulle jag vrida om nacken på honom/henne tills han/hon kunde beundra sin egen rövskåra!
Man gör inte så.

Henrik har lånat Guitarhero av Daniel idag, så han spelar gitarr mest hela tiden. Det är så svårt! Men jag ska öva lite när han inte är med.
För honom är det helgen nu, för mig börjar nästan min arbetsvecka. Jag jobbar imorgon, en H-tur. 7.30-12.30 på avdelningen ovanpå, sen 16.30-21.15 på min vanliga. Sen jobbar jag bara dagturer resten av veckan. Måndag, onsdag, torsdag och fredag. På fredag kommer David o Josse hit, då ska vi sätta oss ned med boken för förhoppningsvis sista gången. Men jag har fått en massa kommentarer från svärmor, Henrik, mamma och Siw och det blir en hel del att ändra på! Får se om vi hinner, jag hoppas det i alla fall. Vi ska hinna umgås och ha lite skoj också.

Nu är jag proppmätt på tjocka spjäll och pommes. Det var så länge sen vi åt det och det var såååå gott!

Just det, imorse vaknade jag och hade lite ont i den nedre tandraden. Och när jag kände efter så visade det sig att en tand var lös! Så jäkla hemskt! Jag har ständigt återkommande mardrömmar om att jag tappar tänderna. Tanden har stabiliserat sig lite under dagen, men det var så äckligt att känna att den var lös.
Jag tror jag måste ringa folktandvården och boka undersökning snart, det är 2 år sen jag kollade mina tänder sist.

Vi deklarerade igår också, vi kommer få tillbaka 5000:- på skatten. Skööönt!

Just det, jag minns inte om jag skrivit det (och är för lat för att kolla just nu), men jag tatuerade mig i söndags. Ett litet hjärta med en banderoll som det står "mamma" på, över mitt eget hjärta. Den är så söt! Och mamma fick tårar i ögonen. 1500:- kostade den, men det var det värt.

Nu ska jag glo lite på när Henk spelar gitarr simultant med att jag löser lite korsord.
Undrar hur det går i hockeyn just nu....måste kolla.

Ojfan! 4-1 till FBK! Jeehaa! Men det går nog över till nästa match. Kul att vi inte förlorade 4 raka i alla fall!

Dagens djur
image73

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Heeeeeej gummz allt bra med dig och Henk? Hade nästan hoppats på ett samtal när ni var i K-D sist men kanske nästa gång vet att ni har mycket när ni kommer hit. Men snart flyttar vi in i huset och då måste ni komma miss U Kram kram

2008-03-28 @ 22:23:00
URL: http://tezzies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0