Städdag

Vad är detta? Har jag blivit en varannandagsbloggare? Så här får det inte fortsätta!

Jobbet igår gick bra, fick varken nyp eller handdaskningar. Så det är väl att anse som bra!?

Hemma kollade vi på Lost och åt spaghetti med köttfärssås.

Idag ska vi ha städdag. Inte har, men ska! Jag gick upp klockan 9 för att sätta igång. Men Henrik vaknar inte. Så jag väntar tålmodigt tills klockan är strax efter 10 med att väcka honom. Sen tar det 40 minuter innan han går upp. Vi bestämde i måndags att vi skulle ha städdag idag, så vi skulle inte planera in nåt annat. Men så i onsdags fick Henrik ett sms från Tobbe där det står: ses på lördag. Hmm, lördag skulle ju vara städdag? Henrik hade tydligen lovat bort sig på att se på när Tobbe och Mörten spelade badminton. Det kokade lite i mig, men jag sa inte så mycket. Han hade ju lovat att vi skulle städa! Nåväl, när han kom upp runt 11 idag så sa han att han tänkte inte städa innan badmintonen i alla fall. Jag morrade och till slut tvingade jag honom att rengöra ugnen innan han gick. Det gjorde han, på sitt sätt. Jag har efteråt fått skura det han inte tog hand om. Så stack han strax före 12. Och kommer väl tillbaka snart. Jag har städat en del utan honom, nu får fanimej han ta i lite!

Det här är vad vi ska göra idag:

Dammsuga
Moppa
Rensa ur klädkammaren
Byta sängkläder
Rengöra ugnen
Rengöra köket
Damma alla rum
Rengöra toaletten
Rengöra köksfläkten
Skura badkaret
Rensa badrumshyllan
Städa balkongen
Diska grillen
Lufta sängen
Rengöra vardagsrumsmattan
Rensa avloppet


Finns en del kvar liksom. Sen ska jag putsa fönstren på måndag. Sen kan jag åka till Karlstad med gott samvete.

Svärmor ringde förut, de har köpt en ny husvagn! Underbart! Den gamla var fin den också, men typ 30 år gammal. Dags att förnya sig. Ska bli så roligt att åka till Fjällbacka i juni och bo i den nya! Det längtar jag verkligen efter.

Nu ska jag sätta på lite kaffe. Och ge min man smisk när han kommer hem snart. Sen ska det bli mer städning.

Puss på er!

Dagens djur
image66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0