Stööön

Vilken dag. Först nu jag börjar varva ned, efter en lång dusch.

Jobbade med J idag, hon är så påfrestande! Det har varit full fart hela dagen, men som tur är så blev det i alla fall 8 timmar gjorda och betalda.
En tant hade ont i magen. Det artar sig så att hon blir arg på allt och otrevlig, så när jag snällt skulle byta hennes kläder till pyjamas fick jag världens avhyvling, blev kallad slinka och slyna och skulle ge fan i henne. Jag sa till henne att jag tyckte det var fult att kalla folk för slynor och att jag blev ledsen, då sa hon att hon kallade alla kvinnor slynor. Då frågade jag vad hon skulle tycka om jag kallade henne för slinka eller slyna. Hennes svar var att det fick jag inte, för hon var äldre och man skulle visa de äldre respekt.
Återigen frågade jag varför jag kallades för slyna, då sa hon att detv ar för att jag springer med så mycket karlar. Förklarade för henne att jag är lyckligt gift sen snart två år och springer inte alls med några karlar. "höh, gift, du?! Det är väl ingen som vill ha dig ditt feta mähä" var svaret. Då gav jag upp helt enkelt. Jag hade lyckats byta blöja på henne och det fick räcka så. Jag orkar inte med hur mycket som helst, även om det är från en dement.
Sen la hon sig och sov, så jag slapp i alla fall mer glåpord idag.

Fick veta en bra sak och en dålig sak med jobbet. Det roliga är att det är samma anledning!
Therese har ju pluggat färdigt nu och är undersköterska, hon får en anställning på jobbet och det är jag jätteglad för! Hon är verkligen värd det, hon har ju slitit häcken av sig för det och är hur duktig som helst.
Det dåliga är att hon får den raden som jag går på. Så jag kommer kanske att jobba hälften så mycket som jag gör nu, om inte ännu mindre. Det är kasst.
Men, ska jag vara ärlig så känns det som att det bra överväger. Therese är ju bäst!
Ska jobba med henne imorgon, och GBC. Då blir det minsann saker gjorda. Ska duscha båda rullstolsfolken.
Skönt med en kort dag också. 7-12. Sen ska jag hem och vila, på kvällen ska vi till Therese och fika och prata strunt som vanligt.

Efter jobbet idag så hämtade Henk mig. Åkte hem och poppade popcorn och började kolla på film. När popcornen var slut började jag förbereda morgondagens mat; hemlagat rotsakssoppa med salta biten.
Satte mig och skalade och tärnade kålrot, rotselleri, morot, potatis och lök. Tog tid, jag är petnoga  =)
Sen gick Henrik och la sig medan jag kokade färdigt soppan så det bara är att värma imorgon.
Ska nog knalla förbi ICA och köpa lite färsk gott bröd att ha till imorgon.

Usch, nu är jag så trött! Och jag vet att jag ska upp klockan 6 imorgon bitti också. Stööön!

Dagens djur
image101

(mycket likt mig själv om jag får säga det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0