Underbar dag!

Idag är en dag verkligen som gjord för att älska. Och det gör jag!
Jag älskar min man, mina vänner, mitt jobb, min familj, livet....jag älskar i massor!
Vet inte varför det är sån dag, det bara blev så.

Jag och Henk ska precis grilla oss lite grillspett. Balkongpremiär med grillen! Det blir spett med karré, champinjoner, fläsk, korv, paprika och lök. Och färskpotatis med beadip till det. Bara för att vi älskar så idag!

Tezziegums undrade om valborg. Och så här var helgen:

Onsdag: Jobbade på förmiddagen. Gick jättebra! Slutade 12, åkte och handlade lite bröd till Henk, slängde ihop 2 ostfrallor med skinka och ost och gurka så han hade nåt att äta på vägen. Sen hämtade jag upp honom klockan 13 och vi åkte. Jag körde. Han njöt av smörgåsarna och sen somnade han. Jag körde på så länge jag orkade, men runt Åmålstrakten så höll mina ögon på att falla ihop så han fick ta över.
Åkte direkt till svärmor där Henk firades med en diskmaskin och en kaffelikör och lite annat. Sen bjöd svärmor och Kent på Kents underbara biffar och Yvonnes minst lika underbara pastasallad.
Och jag fick dricka en martini och en cider! Yay! Inte druckit alkohol på evigheter. Det var mumma.
Sen hände inte mycket mer, vi pratade och umgicks mest hela kvällen innan vi åkte till mamma och la oss på madrassen i hennes vardagsrum.

Torsdag: Tog en lugn morgon med långfrukost innan vi åkte iväg till Karlskoga och min biologiska morbror Robert och hans familj. Deras minsta tjej hade fyllt ett år och vi firade henne med glass och kakor i massor. Sen åkte Henk och jag till mormor och hälsade på henne och Henry. De firade 25-årig bröllopsdag förra veckan så jag hade gjort ett porträtt på dem som present. De var så glada att de grät! Efter det orkade vi inte med fler besöksturer, så vi åkte hem till mamma igen. Hade en lugn kväll med god mat och tv.

Fredag: Startade med att åka till Coop Forum Bergvik för att handla. Massa mat till kvällen, sprit till kvällen och nya skor. Både jag och Henrik behövde nya sommarskor. Vi köpte likadana nu igen, de var ju snyggast och skönast på, så varför inte =)
Sen for vi till svärmors hus (hon och Kenten var på kusten så det var FF) och började förbereda. Framåt eftermiddagen kom Jonas, Rickard, Lill-Micke och Petra. Sen kom David, Josse, Fahlman och hans tjej och vi startade grillen. Oj vad det grillades. Kvällen var jätteskoj och jag njöt av att få dricka igen. Efter 22 nån gång kom Jessicka också. Då blev det ännu roligare! Trots att det regnade precis hela kvällen, som det alltid gör när vi ska grilla.

Lördag: Tog en lugn morgon. Var lite dagen efter-slö. Vi hade sovit hos Yvonne och det var så lugnt och fridfullt. Vinkade av David o Josse, de skulle fara vidare och träffa annat folk. Tog en långdusch och sen vaknade babe. Medan han duschade så blev jag så trött att jag la mig i sängen igen. När han var klar kom han också och kröp ned. Det var så mysigt att vi somnade båda två. Så det blev inget av med att träffa morfar tyvärr.
Klockan 16 åkte vi till mamma igen. Henk var så bakis att han inte orkade förlja med och va domare på karaoken, men det gjorde inget, för Petra skulle med istället. Så efter en god middag hos mamma lämnade vi min man på soffan hos mamma och åkte till Grums. Där drack jag och Petra drinkar och Lapin Kulta och hade så kul när vi bedömde "sångarna". Kanonkväll! Petra sov över hos mamma sen eftersom hon hade tagit bilen till stan.

Söndag: Inte mycket att säga om den dagen. Åkte till svärfar och firade Henrik och Siw. Johanna, Anders och lilla Tessan kom också. Jag tror jag höll bebisen i 30 minuter. Det var så rofyllt!
Käkade mycket god kycklingrätt och var allmänt slöa. Sen åkte vi hem igen!

Så, det var vår valborgshelg =)

Nu ska jag vända spetten och snart ska vi njuta av maten och kolla på Lost.

Älskar er!!!!

Dagens djur:
image89

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Haha ungefär som kissen kände jag mig i söndags på baksmällan. Har skreve brev till dej som jag ska posta under veckan, ha det gött gummz Kram

2008-05-06 @ 21:42:00
URL: http://www.tezzies.blogg.se
Postat av: Tezzie

Haha ungefär som kissen kände jag mig i söndags på baksmällan. Har skreve brev till dej som jag ska posta under veckan, ha det gött gummz Kram

2008-05-06 @ 21:42:13
URL: http://www.tezzies.blogg.se
Postat av: Tezzie

Haha ungefär som kissen kände jag mig i söndags på baksmällan. Har skreve brev till dej som jag ska posta under veckan, ha det gött gummz Kram

2008-05-06 @ 21:43:45
URL: http://www.tezzies.blogg.se
Postat av: Någon

Det är ju inget djur, det är en gremlin *haha*

2008-05-07 @ 08:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0