Jag undrar sa flundran....

Varför går helgerna så jäkla fort för???
Nu är jag återigen gräsänka, och nej, jag vänjer mig inte, det är lika jobbigt varje gång!

När Henk kommit hem i torsdags så hade vi myskväll med film och god mat, kom i säng i någorlunda tid.
Fredag morgon åkte vi in till stan, Henrik gick på sin arbetsintervju och jag åkte till Maxi och köpte mig en vinterjacka. Mycket behövligt då det var sviiinkallt! Intervjun skulle ta ungefär 1,5 timme så jag hann ta en vända till tippen med vår gamla dammsugare och sticka in på både Barnens Hus och Lagerhouse och handla lite julklappar. Inte så många klappar kvar nu, bara Tord, Micke, Victor, Petra, Rima & Andreas kvar. Och nån liten grej till mormor och morfar. Henrik tyckte att intervjun gick bra, det var 7 stycken på intervju och de ska ta ut 3 till en vidare intervju. Sen är det 2 som får jobbet. Vi får veta på fredag eller i början av nästa vecka om han går vidare, så det är bara att fortsätta hålla tummarna!
Sen gick vi på Nya Peking och åt lunch, lika underbart som alltid! 15.30 for jag in till jobbet och jobbade järnet, det var superstressigt! Alla skulle ha skräckfilmer till Halloween. Men det gick bra och jag jobbade ju bara 4 timmar. Och Johan är så kul att jobba med!

På lördagen var det att gå upp i tid igen. Henrik körde mig och lillebror till jobbet 10.20. Mickes första dag var bra tyckte han, men han verkade lite bortkommen till en början. Han lär sig snabbt, det går på ruin liksom.
Han åkte hem 16 och då kom Johan. Det var ganska lugnt så jag fick gå strax efter 19. Hemma var Choffa och Micke och Henrik, spelade tv-spel och drack öl. Jag hoppade in i duschen och funderade på vad jag skulle klä ut mig till. Karensdag spelade ju på Nöjes och vi skulle dit. Fick bli enkelt, vanliga kläder, läderhatten David hade förra Halloween och min piska runt handleden. Och en massa svart runt ögonen. Dominatrix, simpelt, men fungerande koncept!
Rickard, hans tjej Rebekah och Jonas kom hit. På Nöjes var det riktigt riktigt kul! En hel del roliga kompisar och en massa öl. Jag kom på efter 3 öl och en tequila (plus 2 groggar hemma) att jag inte hade ätit på hela dagen och började må lite dåligt. Så när vi kom hem försökte jag kräkas för att må bättre, men det gick inte, blev mest hosta och lite gult som kom. La mig i badkaret för att försöka duscha bort illamåendet, men det resulterade bara i att jag somnade och sov i badkaret i 30 minuter innan Henk väckte mig. Sen sov jag jättegott!

Sov till 11 på söndagen, gick upp, duschade, borstade tänderna och drack en massa vatten. Surfade lite och gick och la mig igen 12. Sov till 13.20. Då var det verkligen dags att gå upp, vi skulle byta till vinterdäck och äta innan jag skulle till jobbet. Vi hann, ganska precis. När jag åkte till jobbet var det lite kämpigt, för jag visste att när jag kom hem skulle min make vara borta igen. Men på jobbet gick det kanon, Micke kom klockan 20 och allt gick lite lättare än på lördagen. Han är superbra att ha som hjälp, det känns otroligt mycket mindre stressande. Kom hem 23.05 och kollade på film. Lånade nämligen med 4 filmer hem (bara skräck) och var tvungen att se en trots den sena timmen.

Idag skulle de komma och byta vår spis och ta bort torkskåpet och då ville inte jag vara hemma, så jag åkte in till mamma 9.30 imorse. Fikade och tittade på Robert Gustavssons nya film, sen åkte vi iväg och shoppade igen. Blir mycket shoppande när jag är med mamma, hon är inte bra för min ekonomi =)
Åkte till Plantagen och köpte blomlåda, jord och lite vinterväxter. Så nu ska jag plantera imorgon (om jag lyckas vill säga). Sen åkte vi till Coop så hon fick handla hem lite mat. Åkte hem och kollade på Desperate Housewives, sen var jag så trött att jag somnade på soffan i en halvtimme. Gott! Ikväll har jag inte gjort mycket, mest slöglott på tv och spelat dator, men imorgon ska jag ju inte upp, så jag kan sova lite längre. Ska plugga imorgon tänkte jag, har 2 arbeten som måste in i veckan.

Tezziegumman, jag saknar dig! Vi måste få ihop en fika snart! Och glöggkväll låter hur trevligt som helst!

Nu ska jag lägga mig och se på film i sängen och sakna min karl.

Dagens middag: Köttbullar och makaroner

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0