Nja, sådär

Min dag. En sådär dag måste jag påpeka.

För det första var jag otroligt trött hela dagen, kändes nästan som om man var bakfull. Trött, tung i huvet, huvudvärk osv...orkade inte ta itu med nånting förrän Petra ringde vid 13 och sa att hon ville komma hit på eftermiddagen. Då tänkte jag att jag skulle iväg och handla innan, så jag gjorde mig iordning.
Sen kollade jag min csn-sida och såg att jag fortfarande inte fått nåt datum för utbetalning! Idioter!
Så jag ringde dem och frågade vad som var fel och hamnade hos en (ursäkta uttrycket) riktigt surfitta! Hon var otrevlig, snäste åt mig att jag borde läsa bättre vad som står på beslutet jag fått hemskickat och sen att jag skulle ringa skolan så visste de vad jag skulle göra. Sen slänger tanten på luren i örat på mig! Men vad är det här? Servicejobb eller? Önskar att jag kommit ihåg namnet på kärringen så jag kunde ringa och klaga.
I alla fulla fall så ringde jag skolan, visade sig att de hade glömt att registrera mig som studerande hos csn. Bah, jag har för fan pluggat sen slutet på september utan nån ersättning! Hon skulle skicka iväg den direkt i alla fall, så jag hoppas jag får mina pengar nästa vecka.

Sen när jag skulle åka så ringde mamma och undrade om jag kunde ta med henne till ikea. Jag sa att jag har lite bråttom men att jag ändå skulle till Bergvik och handla och kunde släppa av henne på Ikea under tiden. Sagt och gjort. Jag åkte och hämtade henne och vi for iväg. Precis när vi passerade Våxnäs på motorvägen så small det till och hela bilen började wobbla, ungeför som Henrik efter ett antal öl och nån whiskey. Tror ni inte på fan att jag hade fått punktering??? Så det var bara att leka slamkrypare och krypa in till närmsta mack för att plocka fram reservdäcket. När vi hittade domkraften så blev jag plötsligt sugen på rostat bröd...hela domkraften hade rostat ihop och det gick inte ens att sätta fast handtaget på själva manicken. Så mami fick snällt gå in på macken, visa lite hud och vifta på ögonfransarna så mackägaren hjälpte oss att byta däck. Hon måste ha visat något alldeles speciellt, för han fyllde på luft i däcken också och ville inte ha betalt. Det är allt bra att ha en snygging till morsa ibland!

Mycket försenade kom vi i alla fall iväg till slut. Mami fick ha sin raid på Ikea och jag fick hemhandlat det nödvändiga. Körde hem henne utan missöden och kom till slut hem där Petra satt och väntade i trappen. Hon hade köpt med sig en massa revbensspjäll som hon bjussade på, det var riktigt gott. Så satt vi och såg på tv och pratade en massa som vi skvallertanter alltid gör. Sen åkte hon igen runt 20 och jag blev åter ensam med min trötthet och stinkande sopor.

Nu har jag kollat på tv och spelat lite spel med mig själv. Jag vann. Men jag förlorade också. Det är dåligt.
Imorgon kommer babe! Och vi får veta om han får jobbet eller inte. Mina tummar gör lite ont och det är lite halvsvårt att skriva ordentligt just nu, hittar ni en massa stavfel får jag skylla på att det är svårt att skriva när man håller tummarna.
Nu är det i alla fall natten för Lenkan.

Dagens middag: Revbensspjäll

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: t0tta

Hade inte råd att jobba kvar helt enkelt.. Eftersom man inte får nån körersättning, så låg jag typ 14000 kr back, när jag slutade där... Jag kunde ju inte jobba 08.00 - 02.00 som krävs för att man ska "bli rik"... Lite svårt om man har ett liv utanför också... Man fick ju fara iväg till andra landskap och vara mentor åt nykomlingar, helt utan lön eller ersättning.. Det kan knäcka även en hyfsat bra ekonomi.

2008-11-20 @ 22:40:41
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Henkan

t0tta: Jag förstår mig inte på dina inlägg.. :)



Lenkan: Vi ses ikväll!! Längtar efter dig!!

2008-11-21 @ 05:03:41
Postat av: Lenkan

Henkan, det är för att jag skrivit till t0tta på hennes blogg och hon svarar mig =)

Längtar efter dig också!

2008-11-21 @ 06:39:46
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0