Nu ä Lenkan lessen igen...

Hur kommer det sig att fem dagar seeeeegar sig fram, men att två dagar bara springer förbi? Det är verkligen en gåta. Två dagar fick jag njuta av min man, sen var han puts väck igen.

I fredags gjorde vi inte mycket, såg på film och myste och spelade tv-spel. Henrik hjälpte mig att plugga lite också, jobbigt när man läser om el och elsäkerhet när man läser till undersköterska, det känns konstigt på nåt vis. Som tur var så har jag en man som faktiskt började läsa elektronik en gång i tiden men hoppade av.

I lördags gjorde vi desto mer. Vi var till Bergvik och shoppade lite, sen hjälpte Yvonne och Kent oss att hämta mitt skrivbord från mormor, så nu är det inklämt mellan fönstret och frysboxen i köket. Sen ställde vi iordning saker i köket, så det är näst intill färdigt nu...tror jag....efter det såg vi på tv, spelade tv-spel och njöt av varandras sällskap en liten stund innan det var dags att åka till svärmor på middag. Vi firade Kent på fars dag en dag för tidigt och åt en jättegod italiensk middag. Tess var med också, på strålande humör och förälskad i morbror Henriks skägg. När vi kom hem igen Henk och jag så bokade vi en stuga i Branäs tors-sön vecka 4, David, Josse och Petra ska med. Det ska bli jättemysigt!

Idag var det middag hos Tord, han fyllde år och det var fars dag. Massa kalasande vart det och trevligt, men jag var hängig och nere hela dagen för jag visste att Henrik skulle åka till Alingsås.

Han åkte vid 18 och jag satte mig ned i hallen och grät en lång stund. Jag orkar fan inte ha det såhär mycket länge till, jag går under! Förhoppningsvis får han komma på vidareintervju på Byggbeslag, i så fall kommer han kanske hit till helgen igen. Annars kommer han inte på 12 dagar och det kommer jag inte att orka med!

Efter att jag gråtit klart och torkat näsan så pluggade jag en del till. Är inne på ämnet Etik och Moral nu, det är väldigt intressant, men svårt eftersom det egentligen inte finns nåt rätt eller fel. Sen har jag sett på film också, annars har jag inte gjort mycket mer. Nu blir det försök att sova, brukar inte vara lätt på söndagkvällarna när man har vant sig i två nätter att ligga bredvid en snarkande och bökande älskling. Men jag har saker att göra imorgon, så jag måste ju.

Dagens middag: Stek, potatis, morötter och sås hos svärfar

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Håller med dig att det är tråkigt när Henrik åker.

Jag vill också att det skall ordna sig fort.

Vi får hålla både tummar och tår för byggbolaget.

Sköt om dig så bra som du kan.

Du vet var vi finns.

Kram från mig

2008-11-10 @ 11:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0