Dag 2

Jahapp. Det var både sorgligt och kul idag. Kul för att jag alltid har så jävla skoj med Therese, sorgligt för att det var sista gången vi jobbade ihop. En av gubbarna på jobbet, en som sitter i rullstol och är helt borta och brukar skälla på oss när vi håller på att tvätta och vända honom i sängen fick sig ett litet frispel på mig. När vi vände honom mot mig så Therese kunde tvätta honom där bak spända han ögonen i mig och skrek: Din förbannade Snörvel! Både Therese och jag fick världens skrattanfall och då började gubben också skratta (fast han inte vet vad han skrattade åt). Tårarna bara sprutade ur Therese's ögon och hon har numera bestämt att jag är en snörvel.

När jag kom hem så var jag så trött att jag inte orkade annat än att lägga mig och vila en stund. Men efter det så vek jag tvätt, bakade tårta till imorgon och packade ned allt i badrummet och min garderob. Efter att Henk kom hem så har vi packat 4 lådor till. Så vi är duktiga! Imorgon ska vi bara packa ned lite småskit som dräller, sen ska vi ha en lugn kväll med film. Ska bli skönt efter all denna packstress vi har haft sista veckan.

På lördag kommer Petra också. Då ska vi käka citronkyckling och spela Nancy Drew och se på film. Det ska bli mys! På söndag ska hon och jag på Liseberg, jag ska bjussa henne på det, det var hennes födelsedagspresent. Jag har inte varit där än i år och jag börjar känna av en viss Balder-abstinens!

Nu börjar jag bli lite hungrig, men det blir ingen mat förrän min lilla make har fått tummen ur trånggången och diskat. Men det tänkte jag att han skulle komma underfund med själv, jag vill inte känna mig som en tjôta.

Ikväll blir det nog bara lugnt resterande tid i alla fall. Hells Kitchen klockan 22, kanske till och med har kommit i säng i tid till det. Man kan ju alltid hoppas!?!

Dagens middag: Falukorv och makaroner

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Hade jag vetat att ni skulle på liseberg hade jag blivit med, ha det super kul tjejer

2008-09-06 @ 08:03:56
URL: http://tezzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0