Favorit i repris

Här har ni mig igen!!!

Jag var tvungen att sticka förut. Jag har nämligen skrivit in mig på skolan idag. JAG KOM IN!!! Och nu har jag fått min kursplan inför höstterminen. Jag ska läsa i 150% takt, jag tog på mig det för jag vet att jag fixar det galant. Så nu blir det att leta upp böckerna och sätta sig och läsa. Ska ta med en bok till Sicilien också och plugga på stranden. Det kan man ju lika gärna göra som att läsa skönlitteratur liksom.

Vart var jag? Ja just det, jag hade precis avslutat mitt kalas i lördags. Jag var så trött, orkade knappt prata med någon, fast jag var glad för presenterna så visade jag kanske inte det helt och hållet eftersom jag höll på att somna sittande. Men iväg till jobbet fick det bära av ändå! Började klockan 17, då var Linda där, aldrig träffat henne tidigare. Hon är trevlig, men väldigt väldigt tyst. Klockan 20 gick hon och då kom Henkan och höll mig sällskap. Han hjälpte till att leta fram skivor, putsa gamla skivor och ställa tillbaka fodralen. Det var underbart att ha hjälp, för det var ganska många som hyrde film. Linda sa att det alltid var så helgen före löning, då har folk ont om pengar och kan inte gå ut, istället stannar de hemma och hyr en film.
Kvällen gick bra, med låsning och så också. Vi tog med filmen "De bortglömda" hem och kollade på den innan vi la oss. Den var riktigt bra! En spansk skräckis.
På söndagen gick vi upp 9.30, jag skulle börja jobba klockan 11 igen. Det gick bra med öppningen, jag kom ihåg allt som skulle göras trots att jag inte jobbat dag förut. Men sen vällde det in en massa film! Tog emot 300 filmer den dagen, plus att det var en massa som hyrde bakis-rullar och köpte godis. Berget av tillbakalämnade filmer bara växte. Som tur är kom mamma med en baguette efter 15 och hjälpte mig att putsa filmer och ställa tillbaka. Och 15.30 trillade Henkan in. Han skulle egentligen åka till Alingsås tidigt, men han stannade och hjälpte mig istället. Han stannade ända till 17 när Linda kom. Klockan 20 fick jag gå hem. Då tog jag med en godispåse till mamma och ett par filmer.

Och idag har jag som sagt var skrivit in mig på skolan. Nu har mamma och Thomas åkt, jag hjälpte dem ned med packningen till bilen klockan 23, då skulle de påbörja resan mot Arlanda. Jag längtar! Om en vecka sitter jag också i bilen på väg.

Just nu ser jag på "Glappet", den gamla tv-serien. Jag lånade den, vart så sugen på att se den. Den är verkligen skitbra, de borde visa den i högstadieskolorna tycker jag. Är trött, så jag blir nog inte långlivad.

Förresten, jag som trodde att jag skulle få ha en lugn och skön vecka för mig själv i lägenheten när mamma och Thomas åkt. Det kunde ju jag drömma om! Victor fick för sig att han skulle vara här också. Skitunge! Han tänkte inte ett dugg på att jag kanske ville ha lite lugn och ro. Nu får jag ta hand om honom också. Bajs också!

Godnatt på er, monster i mörkret

Dagens middag: Kycklingfilé och ugnsgrönsaker

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0