Left behind

Jag tänkte skriva igår, men typiskt typiskt så gick det inte att logga in då.

Aja, det har hänt en massa, men jag har varken orkat, hunnit efller haft motivering nog att skriva nåt.

Först ut är flytten. Vi fick hjälp av Tobbe, Maria, Robin och Mörten och Thomas kom ned med lastbilen. När han kom hade vi burit ned nästan alla lådor (runt 40 stycken blev det) och ställt framför huset, så det var bara att lassa in. Efteråt bjöd vi alla på pizza som tack för hjälpen och sen följde jag med Thomas tillbaka. Och tro det eller ej, men jag blev inte trött på honom en enda gång under resan! Mycket ovanligt må jag säga. Väl tillbaka på Hammarö så hjälpte Tord, David och Josse oss att lasta in alla våra grejer (med betoning på alla) delvis hos Tord, delvis hos Yvonne.
Mycket skit har vi!

På måndagen efter tog jag mammas bil och åkte ned till Alingsås igen, för att städa ur lägeneheten. Jag och Henrik körde på för fullt med svampar och trasor i tre dagar, sen fick det lov att vara klart. De ska göra besiktningen i eftermiddag och på torsdag är det visning. Jag hoppas Nurta kan ta lägenheten tidigare! Så slipper vi dubbla hyror.

Nu i helgen kom Henrik upp hit (jag bor hos mamma), vi åkte med Micke och Jessicka till ett "spökhus" i Skillingmark, utanför Åmotfors i fredags, tanken var väl att vi skulle vara där hela natten, men det orkade vi inte. Vi satt där från ungefär 18.30 och visst är huset kusligt, det förnekar jag inte, men vi märkte inte av några spökerier alls, så 01.30 gav vi upp. Då var vi väldigt trötta och uttråkade.
Vi följde med dem hem till huset (som för övrigt blir jättefint) och sov på deras soffa. På lördagen åt vi frukost, sen åkte Henk och jag till mamma, det blev kalas i förskott för mig eftersom jag är på Sicilien när jag fyller år. Fick fint halsband med örhängen till, 100 euro av mormor och en handväska. Men jag var så trött!

Nu hinner jag inte skriva mer, får lova att skriva mer i kväll, måste iväg och fixa en sak klockan 10.

Ha det gött så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0