Nedräkning startad

Nu är det fredag. Sen jobbar jag lördag och söndag. Och på måndag kväll åker vi! Det ser ut att bli lite sisådär med vädret och jag är jätteorolig för att de som åker med oss ska tycka att vi har släpat med dem på en dyr resa när det inte ens är bra väder där. Men jag ska minsann njuta ändå!

Imorse gick jag upp klockan 06. Packade badgrejorna och gick till badhuset. Simmade bara 500 meter idag, det känns bättre i knät. får trappa upp försiktigt efter resan. Efter badet åkte jag och solade. Låg bara 15 minuter i solariet, men tro på fan om jag inte blev röd på rygg och ben ändå! På baksidan vill säga, fram och i ansiktet syns inte ett dugg. Typiskt. Efter solningen åkte jag hem och pluggade lite, åt lite frukost och sen somnade jag i soffan. Hade ställt klockan på 11 så jag kom upp och var iväg till parfymeriet 11.45. Tjejen som skulle fixa mina fransar hade inget annat för sig, så hon tog mig på en gång. Det var ovant, sved lite, men resultatet är jättebra! Det ser inte ut som när man har maskara på, det ser ut som om fransarna är naturligt svarta. Så nu slipper jag dra med vattenfast maskara på resan (om det nu blir nåt havsbadande, det vet man ju inte). 175:- kostade det, definitivt värt det!

Sen har jag sett på tv, pluggat lite till, spelat lite dator och nu väntar jag bara på min man. Han ska vara i Karlstad runt 16 och det känns som om det är en eeeevigheeet kvar tills dess! Jag har ju inte sett honom sen i söndags, bara pratat i telefon och via msn, jag vill röra honom! Det är det längsta vi har varit ifrån varandra än så länge. Och jag har överlevt, mot alla odds!

Jag har kommit på en sak, när jag går i trappor så måste jag alltid räkna varenda trappsteg. Trots att jag redan har räknat dem 100 ggr så måste jag likförbannat räkna igen nästa gång jag går i dem. Är det fler som gör så, eller är jag mer udda och knäpp än jag redan visste om?

Ikväll bär det av till svärmor. Middag och drinkar för att fira semestern. Bra för mig att fira semestern när jag har två arbetsdagar kvar =)

Nu ska jag vila, kanske läsa lite och fortsätta vänta på Henrik.

Dagens middag: Surprise a'la Svärmor

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0