Friskt knytte, sjuk Lenka och mamma på tv

Imorse var jag och babe på ultraljud på kvinnokliniken. Läkaren jag hade var mycket ytlig, kall och verkade ganska ointresserad av mig. Men jag fick gjort det jag skulle i alla fall. Henrik sa att en manlig gynekolog säkert kan förstå sjukdomar och annat man kan läsa sig till, men aldrig hur det känns att vara gravid och nervös. He's got a point!
Nåja, knyttet var friskt, hjärtat slog hårt och det var redan nästan 11 cm långt! Henrik fick se att det faktiskt är en liten människa därinne också och han verkade mycket stolt. "Det är min bebis också" sa han efteråt.

MEN det finns problem. Mest med mig då. Jag har fått diagnosen PCO. Det betyder att mina äggstockar är fulla med cystor som hämmar min östrogenproduktion och istället ger mig ett överskott av manligt hormon. Därav min muskelmassa och kroppsbehåring som jag funderat så mycket på. Dessutom så ger PCO övervikt och svårt att bli av med den. Så det är inte mitt fel att jag ser ut som jag gör! Folk har inte trott på mig när jag sagt att jag äter bra och rör mig mycket eftersom jag ändå är såpass stor som jag är. Men nu har jag det faktiskt svart på vitt. Det är ganska skönt att veta. Det betyder inte att jag ska sluta äta nyttigt, men det känns ändå som en viss "redemption" liksom. Och tydligen så har jag aldrig haft diabetes heller, PCO ger diabetessymtom och påverkar kroppens glukosutsöndring. Men det är inte diabetes. Skönt att veta.

Nu ska jag snart iväg och hämta mamma och Thomas vid tåget. Deras medverkan i Postkodmiljonären sänds den 2:a maj, så då får ni se till att kolla! Synd att de inte får säga om de vann nåt, de har skrivit kontrakt på det. Hoppas de vann åtminstone 10.000:-

Nu till en lite rolig lista:
Tre saker som alltid finns i min/mitt:
Kylskåp: Mjölk, Ketchup och Saltgurka
Frys: Wokgrönsaker, Falukorv och Bröd
Skafferi: Kaffe, Spaghetti och Ris
Handväska: Plånbok, Ipod och Parfym
Sminkväska: Mascara, Rogue och Puder
Badrumshylla: Deodorant, Tops och Babyolja
Förråd: Flyttlådor, Damm och Julgranen
Hjärna: Knyttet, Henrik och mamma
Jackficka: Nycklar, Tändare (av gammal vana) och nån gammal lapp
Kryddskåp: Salt, Grillkrydda och Svartpeppar
Barskåp: Vodka, Martini och nån sliskig Likör
Köksbänk: Diskställ, Kaffebryggare och Jif

Dags att fara min kos!

Dagens middag: Kyckling, ris och currysås

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: mamoulian

Evil Creature...:-o ;-)



Kul att det är bra med dig och knatten. Jag och min fru har haft en del erfarenhet av en egendomlig gynekolog; ganska burdus och ytlig, väldigt bra på sitt jobb, men ingen människokännare som kan behövas ibland.



Sen hade hon under båda graviditeterna högt blodsocker så hon fick göra någon sån här glukostoleranstest som var ganska påfrästande. Sen, andra gången, ville de att hon skulle gå med i nåt dietprogram, vilket kändes knasigt eftersom hon är ganska slank men går upp en del av naturliga orsaker då... Ibland kan det bli lite för mycket...



Det där med hjärtljuden är häftigt! Det är makalöst att lyssna på. Den första hade oregelbundet hjärtljud och vi grunnade på det, men han föddes helt frisk och stark i det.



Lycka till!

2009-04-22 @ 06:58:12
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com
Postat av: Tezzie

Hejsan gumman gud va härligt att den lille verkar trivas där inne, gud det är så underbart så det är inte sant har väntat på detta sen jag fick alicia och du hade det där testet i fickan. Så kul när ens kompisar får känna denna glädjen. Och va bra att du inte har diabetes slipper du oroa dig för det. Saknar dig får ses sen när barnen är lite bättre är isolerad just nu. Kramar i massor

2009-04-22 @ 09:59:06
URL: http://tezzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0