Godmorgon

Hejsan hoppsan!

Jag har precis varit ute och promenerat 40 minuter, solen skiner från en klarblå himmel och nästan all snö är borta. Känns ganska underbart! Är det verkligen på väg att bli vår nu? Det är ju trots allt första april idag. Jag har inget som helst upplägg för ett aprilskämt, men det gör ingenting för jag uppskattar dem inte alls själv så jag vill inte utsätta nån annan för det.

Nu ser jag på serien Man versus Food, det är hur bra som helst! En kille som åker runt i USA och antar matutmaningar, till exempel att äta 2 kilo biff på en timme eller världens största hamburgare där bara bröden vägen ett halvt kilo. Kul att se om han lyckas, idag ska han äta 8 tortillas fyllda med potatis, bacon, ägg och ost i Texas. Håller på att koka ägg till frukost själv, börjar bli lite hungrig efter promenaden.

Det gick kanon på quizen igår trots att Greger inte var med. Vi kom på delad förstaplats men hade sämre på utslagsfrågan tyvärr. Nästa vecka är det på måndag eftersom det är hockey på tisdag, men det är massa som inte kan vara med då så vi får se om det blir nåt för vårat lag Mufflonfår. Hur som helst så var det jättekul igår.

Mamma kommer hit om ett par timmar, vi ska fika lite och hon ska förhöra mig inför provet på måndag i anatomi. Sen ska vi flytta en massa lådor åt mormor, hon får nyckeln till nya lägenheten idag och vi vill få undan så mycket som möjligt innan lördag. Ska bli mysigt att umgås lite med mamma.

Nu är mitt ägg strax klart så nu blir det frukost.

Dagens middag: Lasagne

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0