What a f*cking day

Vaknade 6.40 imorse och tänkte att det inte var nån idé att somna om så jag gick upp och klädde på mig. Tog bilen (mamma och Thomas blå räservolvo) till Perssons, det var en del som behövde fixas på den och promenerade hem. Väl hemma satte jag på dagens första tvätt och satte mig och pluggade. När tvätten var klar så hängde jag den och stoppade in en ny och pluggade lite till. Sen på med en tredje tvätt och tog tag i disken från helgens kalasande.

Så kom Henk hem. Jag hörde redan på hans "hallå" när han kom innanför dörren att det var nåt som inte stämde. Jag frågade hur det var med honom och han svarade att det var sådär för han hade fått sparken. Då brast det för mig. Sedan grät jag ganska konstant i över en timme. Tänkte på hur fasen vi ska klara oss i sommar när jag inte får nåt CSN. Henrik får ut kanske 12.000 via A-kassan och vi har räkningar på mellan 9-11.000 i månaden. Det var ett tungt slag i magen faktiskt.

Efter att jag fått gråta ur det värsta så föreslog Henk att vi skulle gå mörmospåret och fotografera lite, så det gjorde vi. Gick mycket långsamt (jag har börjat få foglossning) och pratade och fotade, tror det tog ungefär en timme att gå den 2,5 kilometer långa barkbanan.

Jag hade förberett för ost & skinksås idag, men när vi kom hem så kände jag att jag ville göra en skitdag lite bättre, så vi tog upp flintastek och grillade istället. Det var vi värda.

Nu ser Henk på hockey, Sverige - Lettland. Känns som om vi ska vinna det, i alla fall när jag ser hur deras målvakt agerar i buren. Själv funderar jag på att ta ett bad och läsa en bok, kanske gråta en skvätt till.

Vi får leva på kärlek. Det har vi gjort förr.

Dagens middag: Flintastek, pommes och bearnaisesås

Dagens Djur
 

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Hejsan gumman va tråkigt för er men ni ska se att det löser sig, det har det gjort för mig och Michael och vi hade inte oddsen på vår sida precis när Alicia kom. jag hade ett år kvar i skolan och bara studiebidrag, och Miachel var sjukskiven och gick hemma med Alicia och fick typ 3500:- och hade en hyra på 3200:- men vi klarade det och det gör ni med ska ni se allt löser sig men förstår att det känns tungt. Men ni har det mest underbara att se fram emot, kanske kan hinnas ses en stund i morgon kväll hör av mig på msn i såfall för på torsdag är vi bortbjudna på middag. Ha det bra kramar om er båda två

2009-04-28 @ 18:44:46
URL: http://tezzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0