Frodo är en mes

Jag såg precis slutet på Sagan om Ringen. Och jag måste säga att jag inte förstår hela hypen om Frodo alltså...vadå hjälten? Frodo är han som är rädd för allt, alltid klantar till det och låter andra rädda honom ur knipan. Ändå är det han som är hjälten? En kort, klantig, storfotad mes med håriga tår helt enkelt. Bad bad bad. Dessutom är han sjukt stirrig.


Jag är sjukt trött. Speciellt med tanke på att jag somnade runt ett igår natt, sov till 11 imorse (med de sedvanliga avbrotten på natten dårå) och dessutom sov 20 minuter i eftermiddags. Hade ingen aning om att man blir så trött av att vara gravid.

Det har regnat nästan hela kvällen, visst är det mysigt, men väldigt höstigt. Fast man kan kanske inte klaga så mycket på tidig höst längre, på tisdag är det faktiskt september. Usch vad tiden flyger fram. Tempus Fugit som de lärde säger.

Får se vad jag sysselsätter mig med tills det blir sovdags. Inget alltför ansträngande i alla fall.

Dagens middag: Ugnsstekta revbenspjäll med pommes och bearnaisedipp

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0