Slut i huvet

Usch det var ingen bra dag idag. Startade med frukost hos svärmor som förvisso var jättegod. Hon hade stekt pannkakor som serverades med hemlagad hallonsylt och kaffe. Sen bytte vi däck på nya bilen, det satt reservdäck på nämligen för det vanliga hade pyspunka, men det åtgärdade vi igår redan. Sen ville Yvonne provköra nya pärlan, så vi tog en tur runt skoghall, stannade hos både svärfar och Henriks morbror och pratade lite.

Efter att ha varit hemma och bytt till shorts så åkte Henk och jag ut till stugan, vi skulle hjälpa mamma och Thomas med utrensning av all skit. Nästan det första som hände var att mamma och Thomas blev ovänner och skrek åt varandra. Då sjönk mitt humör i bott. Mamma och jag tog en liten promenad i skogen för att de skulle lugna ned sig, under den promenaden fick jag otroligt ont i magen, så jag fick inte fixa så mycket sen. Det är antagligen förvärkar jag fick, Eugene trodde minsann att han skulle få titta ut idag. Men jag knep ihop benen värre än en katolsk nunna och sa att: nej du! Så han är kvar därinne som tur är. Jag fick äran att åka och handla sopsäckar istället för att fixa. Mötte upp Jessie vid affären, hon ville komma med ut till stugan och se. När vi kom tillbaka hade mamma grillat hemlagade hamburgare och det fanns till Jessie också. Sabina var inte helt nöjd hela tiden, men då och då flinade hon i alla fall.

På eftermiddagen åkte Henrik hem till David. Josse var på klassfest och de skulle passa på att spela tv-spel, jag trodde att de skulle spela hela kvällen och en bit in på natten så jag fick vara ensam och må ur mig lite, men tji fick jag. Jag pluggade lite när Henk hade åkt, sen sov jag en timme så var klockan 20. Efter att ha fipplat lite med datorn så satte jag mig att äta ifred (så sällan det händer) och se på tv. Då kom han hem. Tydligen var det ingen sen kväll för dem, Henk var hemma strax efter 21. Där sprack min ensamma kväll.

Nu funderar jag på att ta ett bad eller så, kanske får känna mig lite ensam där i alla fall.

PS/ Det är inte Henriks fel att jag har en dålig dag och vill vara ifred eller David tyckte att de skulle sluta tidigt

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0