Varning för mamman

Jag har blivit en konstig människa. En sån där som man småfnissade åt tidigare.

När jag drar vagnen med Lokeman så måste jag ungefär var tionde steg sträcka på halsen och kika ned för att se att han är kvar.
Liksom, va? Vart fasen skulle han ha tagit vägen? Smet han ur när jag inte såg för att ta sig en öl i smyg? Eller gömde han sig under vagnen för att leka kurragömma? Eh, nej! Varenda gång jag tittar så ligger han på exakt samma sätt som sist. Han kan liksom inte röra sig så långt.
Det är så dumt.

Inte nog med det, jag har också blivit den mamman som kastar elaka blickar på alla människor som kommer för nära vagnen. När vi gick på stan idag så flyttade sig inte alla och banade väg för herran, då gav jag dem onda ögat, typ "varning för rabiat mamma"-utstrålning. Och jag gnällde och skällde (tyst och i smyg eller när de var borta så att de inte hörde såklart, jag är ju svensk för tusan) över alla som trängde sig förbi eller tog upp plats i hissen när vi skulle med.

Kommentarer
Postat av: Therese Nystedt

Välkommen i mammaklubben gumman, hihi visst är det konstigt vilka tankar och åsikter man kan få när man kommit in i den lilla mammabubblan :)

Miss U Kram //T

2009-12-03 @ 09:31:59
Postat av: Lenkan

Miss U 2 babe, vi får komma och hälsa på när det finns tid. Vet ju inte när du jobbar helg och så

2009-12-03 @ 10:20:41
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Robin

Kommer man våga komma nära barnvagnen nu? :P

2009-12-03 @ 14:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0