Runkar Särringen

Tjolahopp. Då var man tillbaka i vardagen då. Det tog ett par dagar att anpassa sig till "the real world" efter hemkomsten.

I fredags åkte jag och Henk härifrån klockan 9 på morgonen. Meningen var att jag skulle sova i bilen på vägen, men det gick minsann inte. Istället sjöng vi en massa tillsammans och längtade efter att komma fram.
Vi var framme vid 12, fick inte checka in på hotellet förrän 14, så Henk tog en sväng till sitt gamla jobb. Jag körde förbi mitt gamla också, men det var absolut inte folk jag ville träffa där, så jag gick aldrig in. Istället åt jag lite lunch och läste medan jag väntade på att Tobbe, Robin och de andra skulle sluta för dagen. Strax efter 13 mötte jag upp med babe, Tobbe, Maria och Mörten på Åkanten. De skulle äta lunch där, jag tog en cappuchino och joinade.
Sen bar det av mot göteborg och Movieline. Henk och jag körde fel två gånger men lyckades ändå hamna rätt samtidigt som den andra bilen rullade in på parkeringen. Åh vad jag älskar Movieline! Jag norpade en varukorg (såna de har i mataffärerna) och började plocka på mig det jag ville ha som fanns i vettigt pris. 12 filmer blev det för en total summa av 508:- Mycket lycklig vart jag. Sen hjälpte jag Tobbe, som är nyfrälst på film och behövde filmtips av nån kunnig, att leta upp filmer man måste ha om man vill kalla sig filmälskare. Hans varukorg blev proppfull, 26 filmer för 1700:- landade han på. Mycket bra i hans korg, men det mesta av det äger jag redan.
Sen åkte babe och jag till hotellet, checkade in och packade upp oss i rummet, tog en dusch och for hem till Tobbe och Maria för lite fika och prat. Robin, Mörten och Benja var där också. Vi började kolla på Matrix, men eftersom varken jag eller Henrik är jätteimponerade av den filmen så åkte vi till Thai Take Away och åt middag istället, sen åkte vi "hem" till hotellrummet och slappade på sängarna resten av kvällen.

Lördagen gick vi upp 07.15. Vi ville vara först i matsalen till frukost och det var vi också. Njöt en riktig hotellfrukost, sen bäddade vi ned oss och sov några timmar till. Jag gick och hälsade på mitt gamla jobb 11.30, då passade Henk på att gå hem till Daniel och spela lite tv-spel under tiden. Det var Karin som jobbade när jag var där och det var så roligt att träffa henne igen! Oj vad jag saknar henne och de gamla. Vi pratade och pratade och tiden bara rusade iväg. Efter att ha blivit erbjuden jobb där igen (du kan ju veckopendla) så var jag tvungen att gå och möta Henrik och Robin vid systemet för att inhandla proviant till kvällen. Sen handlade vi på Maxi, åkte hem till Robin och jag lagade till mat medan grabbarna spelade tv-spel. Mätta och belåtna åkte vi tillbaka till hotellet, vilade en stund, duschade och gjorde oss fina till Robins 25-årsfest. Festen var underbar, det var såååå kul! Det var jag, Henk, Robin, Mörten och Götberg till en början, sen ramlade Therese (goding) och Daniel in. Jag och Therese hade kramkalas och allt var lika underbart som alltid mellan oss. Vi hade så skoj som vi brukar. Sent på kvällen dök även Nina och hennes pojkvän in, men de sa inte mer än hej till mig. Vilket inte gör nånting eftersom jag var upptagen med Therese mest hela tiden. Vid 23.30-snåret knallade vi till hotellet allihop och in på nattklubben. Dansade och såg på folk och skrattade massa innan kvällen tog slut. Den dagen gick alldeles för fort alltså!

Söndag var vi lite dagen efter och orkade inte vara först i matsalen. Istället gick vi dit strax efter 9. Jag hade ingen aptit, petade i mig en fralla ändå. Henrik sov ett par timmar till efter, medan jag låg och läste och småglodde på Alpint på tv. Hen till Daniel och Therese för fika, blev kvar där i ett par timmar och sen åkte vi hem. Det var sorgligt att åka, jag hade gärna stannat några dagar till.

Det var helgen det. I måndags var jag ganska utslagen, pluggade lite men mest slöade jag på soffan. På kvällen var Henrik på bio med Yvonne och David, då passade jag på att bara vara fortsatt slö. Igår hade jag min första praktiska lektion i skolan, började 9 och slutade 15. Det var otroligt tråkigt. Vi fick tvätta en docka och klä på den, sen fick vi mata varandra, borsta tänderna på varandra och lägga varandra på bäcken. Det var inge kul alls, jag har ju jobbat så mycket med det här att det kändes mycket onödigt. Dessutom gick det knappt att borsta tänderna på tjejen jag skulle göra det på, hon hade såna grymma kräkreflexer att jag knappt fick in borsten i mun på henne.
Idag har Henrik köpte ett hemmabiosystem för 4500 (klar förbättring från det han ville ha från början som kostade 9000) sen var vi hos Micke och Jessicka och fikade. Nu blir det sängen, Lenkan är trötter.
Här kommer lite bilder från helgen:
     

Hotellet, jag och Robin, Robin och Mörten, Götberg, Therese & Daniel, Henk och Therese, kärlek mellan mig och Therese, jag, Therese och Daniel vart lite på kanelen

That's all folks!

Dagens middag: Stekt paprika, morot och harocit verts med kyckling

Dagens djur utgår eftersom det redan är en massa fyllesvin på bild

PS/ Runkar Särringen är en turkhit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0