Update *bump*

Jaha, varför har jag inte skrivit här på länge? Svaret är ganska enkelt. Jag har pluggat, jobbat, simmat och ägnat mig åt min filmblogg. Så jag har inte haft tid eller ork direkt. Sen har det ju inte hänt riktigt spektakulära saker värda att skriva heller. Jag är kass, jag vet.

Nu i helgen i alla fall har vi varit i Branäs. Startade med att jag hämtade upp Petra i torsdags strax efter 17 och vi startade resan. Vägen var kanonfin och tiden bara rusade förbi eftersom vi babblade hela tiden. Jag har berättat förr hur det går när hon och jag är ensamma, vi bara pratar och pratar om allt möjligt. Vi kom fram till stugan uppe på Branäsberget lite efter 20. Och upptäckte att det var 4 dm snö på trappan uppför gången till stugan! Och skyffeln stod intill väggen 8 meter uppför. Det var bara att pulsa på och bli genomblöt för att få tag på den. Petra tog skyffeln och jag fick ta den lilla sopskyffeln i plast sen skottade vi oss nedför stentrappan till gatan igen. Naturligtvis hade plogbilen gjort en skaplig vall precis nere vid vägen, en vall med kärna av is som vi var tvugna att hacka oss igenom för att kunna få in all vår packning. Sen packade vi upp, drack kaffe för att värma oss lite, poppade popcorn och spelade tv-spel. Meningen var att Petra skulle sova i bäddsoffan men när vi drog ut den så såg madrassen ut som om det gick vågor i den och när hon försökte lägga sig i den så höll den på att vika ihop sig med henne inbakad i mitten. Vi fick lösa det på annat sätt. Hon fick sova bredvid mig i dubbelsängen första natten. När vi la oss frös vi så vi skakade, så vi vred upp alla elementen till max.

Vaknade tidigt på fredagsmorgonen av att jag badade i svett. Det fanns ingen luft i rummet! Var tvungen att gå upp, öppna balkongdörren och lägga mig i underkläderna på soffan och svalka mig lite. 30 minuter senare kom Petra också upp. Kaffe och frukost och tv-spel. Sen pluggade jag en del också. Jag måste bli färdig med anatomin snart så jag kan göra nåt roligare! Det är sååååå tråkigt! Vid 17 kom Henrik, David och Josse. Jag fixade till ugnspotatis med morötter, en helstekt kotlettrad och bearnaisedip. Lite drinkar, Buzz och kortspel förlöpte under kvällen innan det var dags att sussa. Petra fick ta madrassen från den övre våningssängen och lägga sig i vardagsrummet, David och Josse sov i den nedre delen och Henk och jag i dubbelsängen.

Egentligen skulle Henrik och David ha åkt skidor på lördagen, men det var omöjligt. Det hade dragit in en rejäl snöstorm över berget, blåste 15 km/h och snöade så tätt att vi inte ens såg backen från fönstret. Så de fick snällt stanna i stugan hela dagen. Liksom fredagskvällen så spelades det kort, Buzz, andra tv-spel och sågs på film hela dagen. Mycket avkopplande. När David och Josse gått och lagt sig vid 1 på natten så stannade vi andra uppe och spelade tv-spel tills vi stupade i säng.

Idag vaknade jag strax efter 8, trots att väckarklockan stod på 9 och jag inte hade sovit många timmar. Petra var redan uppe när jag klev ut i köket och vi satte genast igång att städa, då vi skulle checka ut senast 11. Efter 9 kom de andra upp och vi packade allt och åt frukost, städade det sista och sen fick David och Henrik gräva fram bilarna. Det var ungefär 70 cm snö! Checkade ut och påbörjade en försiktig och snöig resa hem. Efter Munkfors försvann det mesta av snön och vi möttes av regn istället, mycket bättre att köra i!
När vi kom hem var jag så trött att jag somnade på soffan och sov 1,5 timme, Henrik väckte mig när han blev hungrig. Så jag fixade mat och sen såg vi på lost som har börjat igen! Jippie, lycka!!! Det var ett dubbelavsnitt, men vi sparade det ena till imorgon. Sen gjorde vi inte många knop mer ikväll och nu snarkar min babe. Jag är också jättetrött och ska strax lägga mig.

Sådär, en jättebump på min blogg! Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera mig. Don't give up on me!!!!

Dagens middag: Fläskschnitzel med pommes, bearnaisesås och vitlöksbröd

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Verkar som att ni haft det mysigt gumman, fast att det där med snön lät inte så trevligt lite mycket snö hihi. Förlåter dig för den dåliga uppdateringen, så kul att ha nått att läsa om när man kikar in vet du. Saknar ig gumman ta hand om dig kramizar

2009-01-26 @ 09:06:30
URL: http://tezzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0