Varning för långt inlägg!!!

Nu kommer en redovisning över tiden i Fjällbacka.

Lördagen 30/5

Vi startade resan med en frukostbuffé hos svärmor och Kenten klockan 9. Mycket gott var det! Sen åkte vi och hämtade upp Micke, Jessicka och Sabina. Vi kom fram till campingen strax efter 13, det var 22 grader i skuggan och inte ett moln på himlen. Medan Jessicka och jag packade in allt så åkte Micke och Henk och handlade färskvaror. Sen njöt vi mest av ledighet och semester en stund, åt smörgåsar, löste korsord och tog en promenad runt området. Framåt kvällen gick vi ned och fiskade krabbor, jag fick minsann inge napp, men både Henk och Micke fick flera pyttesmå. Jessicka tycker att krabbor är lika äckliga som jag gör.
Middag: Vitlöksmarinerade fläskkotletter på grillen med potatissallad och grönsallad.

Söndagen 31/5 25 grader i skuggan och strålande sol på molnfri himmel
Vi gick upp tidigt, åt en god frukost och åkte sen in till Grebbestad. Promenerade på bryggorna och kikade i affärerna, shoppade lite gjorde vi också. Nyttig lunch blev det också, micke åt en Langos, vi andra åt mjukglass. Det var mycket folk, men inte som det är på sensommaren direkt. När Sabina började bli grinig så åkte vi tillbaka till husvagnen. Då var klockan runt 15 på eftermiddagen, vi hade tydligen gått ganska länge. Jag som är som bekant gravid var tvungen att lägga mig och vila när vi kom hem, de andra umgicks i solen och drack kaffe. När jag vilat färdigt så spelade lite spel, men det var inge kul för jag vann bara. Sen fiskade vi krabbor igen, idag nappade det bättre, fick ganska stora till och med. Henrik och micke pratade "fulnorska" med varandra hela dagen, det var måttligt roande. På kvällen såg vi på film och bara slappade.
Middag: Flintastek på grillen med kokt färskpotatis och kall bearnaisedip och sallad.

Måndagen 1/6 28 grader i skuggan, strålande sol
Vi gick upp tidigt igen (skyller på Sabina), tryckte i oss frukost och sen åkte vi till Tanum där Henrik anmälde sig på arbetsförmedlingen. Han var tvungen att göra det nu, annars får han ingen a-kassa. Sen for vi vidare till Nordens Ark. Vi fick faktiskt se nästan alla djur vi ville se, undantagen var pudun, järven och uttern. Men de andra djuren visade sig från sin bästa sida minsann. Sbina hängde i bärsele hela tiden och ömsom sov, ömsom sneglade på allt grönt. Efter 3 timmar var vi tillbaka på start, då upptäckte jag att jag hade ENORMA fotleder! Jag har tydligen börjat lägga på mig mycket vätska i fötterna och vaderna. Inte bra. Hemma i Fjällbacka spelade vi spel och vilade en stund, köpte thaimat och njöt i värmen. Micke och Henk gick över till att prata med polsk/rysk brytning hela dagen, till slut fastnar man ju själv i det. Illa.
Middag: Grillad tjock korv med bröd, bostongurka, rostad lök, räksallad och skagenröra

Tisdagen 2/6 20 grader i skuggan, växlande molnighet, ganska blåsigt
Micke och Jessie ville komma hem i tid, så de packade ihop sina grejer och sin bebis och åkte hem efter frukost. Det var så tomt utan dem, så tyst och så mycket plats i vagnen. Jag och Henk åkte iväg och handlade lite, sen slappade vi. Läste mycket och löste lite korsord. Henk provade att grilla äpplen för första gången i sitt liv, han gillade det men hade gärna velat ha lite kanel på dem också. Själv är jag inte förtjust i äpplen alls. Det var en riktig getingdag, sex gånger fick vi jaga ut geting ur förtältet eller vagnen. Det kanske var samma flera gånger också, men jag fattar inte vad de skulle in i vagnen och göra. Vi passade på att grilla kvällens mat när vädret fortfarande var fint, det såg ut att komma in mörkare moln vid horisonten. Och visst, på kvällen började det spöregna! Jättemysigt var det, vi såg på film i förtältet när det smattrade och sen somnade vi till smattret på vagnen.
Middag: Kall grillad fläskfilé med pastasallad och varma baguetter

Onsdagen 3/6 15 grader i skuggan, växlande molnighet men mest sol, mycket blåsigt
Vi sov länge, riktigt länge. Vet inte om det var för att vi hade sovit gott under ovädret eller om det var för att Sabina inte var där och väckte oss tidigt. Skönt var det i alla fall, även om det var tomt att vakna ensamma. Det blåste så mycket att vi höll oss inne nästan hela dagen. Vi läste, spelade spel, såg flera avsnitt av "Svart Idyll" och umgicks. Framåt kvällningen så var jag tvungen att göra någonting annars skulle jag bli förslappad, så vi tog en biltur till Grebbestad och handlade lite på det större ICA som finns där. Sen såg vi på film på kvällen.
Middag: Karré på grillen med pommes frites och grillade majskolvar

Torsdagen 4/6 9 grader i skuggan, växlande molnighet, mycket blåsigt
Vi vaknade och höll på att frysa ihjäl. Efter en koll på termometern upptäckte vi att det var 12 grader i husvagnen, det är ingen behaglig innomhustemperatur direkt. Ute var det ganska mulet och det blåste isvindar. Under frukosten enades vi om att det inte var roligt att vara kvar längre. det var för kallt och vi längtade efter en riktig säng. Så vi tog ett par timmar och packade ihop allt och städade, sen åkte vi hem.

Vad som hände här hemma kommer en annan dag, har varken tid eller ork just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0