En vecka gått

Och jag är så stolt över mig själv! Jag klarar mig faktiskt riktigt bra.

I lördags var det partaj här. Vi blev en hel bunt: jag, babe, Petra, lillebror, Choffa, David, Josse, Jessicka, Lill-Micke och bebis Sabina. Petra fixade inbakt vitlökskassler med sallad och allt gick åt. Sen ville de andra se på Robinson, så jag, Petra och lillebror fixade ihop en tårta med daimfluff och jordgubbsmos i. Och hela den försvann ned i magen på folket också. Efter fikat så var Jessicka, Lill-Micke och bebis tvugna att åka hem, vi andra fortsatte med Guitar Hero och Buzz och en massa prat till sena natten. Kom faktiskt ihåg att dra fram klockan också, taskigt att en timme snoddes bara sådär, helt plötsligt var klockan tre på natten liksom och alla gick hem. Det var en mycket lyckad och trevlig kväll.

Igår var det en riktig slappardag, vi låg på sofforna och slöade med böcker och tv hela dagen. På kvällen kom Petra för att hämta sina födelsedagspresenter. Det slutade med att hon låg i soffan med oss, åt pizza och såg på film. En perfekt dagen efter alltså.

Idag fyller hon och Ricki år, ett hejdundrade grattis till dem!

Henrik ska hem till David och spela tv-spel ikväll, då ska jag nog passa på att plugga inför mitt prov i anatomi nästa måndag. Nu ska jag förbereda inför middagen så det går fort sen.

Dagens middag: Fläskkarré med pommes och bearnaisesås

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0