Knyttet

Min graviditet - BF Lör 7 nov 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 6 maj 2009
Din graviditet startade Sön 1 feb 2009
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 15 feb 2009 (ägglossningen)
Du är på dag 95 av 280
Du är i vecka 14
Du har gått 13 fulla veckor och 3 fulla dagar
Du är i 3:e kalendermånaden
Du är i 4:e graviditetsmånaden
Du är i trimester två
Beräknat förlossningsdatum Lör 7 nov 2009
Du har 185 dagar kvar till beräknad förlossning

Vecka 14: 3 maj - 9 maj 2009

Kroppen
: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

Kommentarer
Postat av: Tezzie

Hejsan smulan, va ont det lät det där med knät, och man är ju inte mindre känslosam när man är gravid heller. Hoppas att ni får det roligt på 70/80-tals festen själv är jag hemma med Alicia blir lungt här hemma hon tar sig inte nån stans men det kan vara skönt det med :D ha det gott vännen min Kram kram

2009-05-06 @ 12:50:54
URL: http://tezzies.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Vilken son jag har.

Skall jag ge honom lite spänk ikväll?

Jag har fikabröd med

Kram till dig och späsrix

2009-05-06 @ 14:17:07
Postat av: Totte

Som vanligt får jag veta allt sist i familjen ungefär.. Grattis till graviditeten! Och jag måste säga, den beräknade månaden är en väldigt bra sådan.. Haha.

Kramar!

2009-05-11 @ 22:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0