Mardrömsdag

Jag var helt övertygad om att det skulle bli det i alla fall. Hade skola 9-12 och sen föreläsning 14-16 och hade ingen aning om hur jag skulle klara av det, så jävla trött som jag är under graviditeten. Men första lektionen gick fort förbi, tjejen jag jobbade med och jag klickade direkt och skrattade mycket och hade kul ihop när vi satte kateter och sondmatade dockorna. De andra måste ha tyckt att vi var ganska knäppa som hade så roligt. I pausen åkte jag hem, åt lite rester från gårdagens fläsk med löksås och läste lite. Ett kort ögonblick så övervägde jag att stanna hemma och strunta i föreläsningen, men jag tog mig själv i kragen och åkte in. Och det ångrar jag inte. Det var en föreläsning och psykiatri och det var hur intressant som helst! Jag nästan önskade att det var längre, för det fanns så mycket jag vill fråga och få veta. Får göra det nån annan gång.

Sen åkte jag och Henk hem. Eller rättare sagt, jag släppte av Henk hemma och åkte till Frisacks hus här på skoghall. Mamma och Thomas är hundvakter där åt tre små busvovvar den här veckan och jag åkte dit för att fika med mamma och lillebror. Mamma bjöd på kaffe och jordgubbar, sen rastade vi hundar i en halvtimme. De är så totalt olika de där hundarna, så sköna. Efter ett par timmar där började magen knorra så jag åkte hem. Åt mat och såg på Top Chef, sen tog jag med Henk till mamma för att hämta en bil, då fick vi rasta hundar igen. Jag tror Henk är kär i dem, och det är besvarat, de hoppade och lekte med honom under promenaden. De är så söta! Sen har vi mest slöat resten av kvällen (ungefär en timme) och nu är det dags att krypa till kojs och se på Hells Kitchen om 20 minuter. Veckans tv-höjdpunkt!

Dagens middag: Grillad kyckling med cocktailtomater och baguette

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: mamoulian

Mysig liten vovve... ;-)

2009-05-28 @ 06:21:57
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0