Nytt försök

Idag är det grått grått grått. Typiskt. För ungefär en timme sen var det sol sol sol. Den sken så starkt i mitt sovrum att jag inte kunde sova längre. Elakt gjort.

Helgen var hur fin som helst. Henk åkte i torsdags, det var lite sorgligt, men det gick. Åt god mat och såg på tv ensam, sen satt jag och chattade med en helgo kille. Vi pratade mycket om könsroller och diskuterade porrfilm och andra livsviktiga saker när klockan helt plötsligt var över 4 på morgonen! Så trevligt hade vi.

I fredags sov jag till 11. Sen var jag något av en slappis tills mamma kom strax efter 13.30. Då fortsatte vi vara slappisar ihop. Hon hjälpte mig med skolarbetet som jag hade fastnat på, men sen såg vi mest på film, pratade och var slöa båda två.

I lördags tog vi en kort promenad ned på byn. Mamma var in på Continental och hittade massa kläder som hon vill ha, men hon fick nöja sig med en sommartröja i vitt och blått. Gick upp till mormor och Henry och hälsade på också och tiggde lite kaffe. Henry mådde inte jättebra, men mormor var pigg och lika rapp i käften som vanligt. Framåt kvällen så åkte jag och hämtade lillebror, sen grillade vi tillsammans. Kött med potatisgratäng, sallad, baguette och bearnaisedip är inte att förakta. Vi såg mammas påstådda förnedring på Postkodmiljonären också, men jag tycker verkligen inte att hon ska skämmas för någonting! De var jätteduktiga och 150.000:- är det inte alla som kommer upp i. Nu är det tyvärr 40% skatt på det, så 90.000:- är vad de får ut, men det är ju ändå mycket pengar.

Igår körde jag hem henne på förmiddagen. Sen handlade jag inför veckan och sov lite middag innan jag skulle hämta babe hos svärmor. Han har haft hennes bil nämligen. Oj vad vi var kära igår, det är inte klokt att man får vara så kär efter nästan 6,5 år. Vi åt resten från lördagens grillning och kollade på Top Chef som jag hade spelat in från i torsdags och i fredags. Sen sov vi gott bredvid varandra.

Idag blir det en ny tur till huvudstaden för att se Metallica. Nu hoppas jag att de har låtit bli att äta indiskt, för ställer de in idag också så skiter i jag i det. Men om de inte ställer in ska det bli kanonkul!
Näe, nu är det dags för frukost. Jag måste fixa Henriks matlåda till imorgon också och göra baguetter till bilresan hem inatt.

Dagens middag: Inte den blekaste aning, nånting i Stockholm antar jag

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0