Vissa frågor är klurigare än andra

Som "om jag tar betalt för sex i natura, är jag en hora då"?

Kommentarer
Postat av: xy

Du har ju sagt att alla är horor så svaret borde ju rimligtvis bli "ja" då ;)



Men annars skulle jag säga nej, ur laglig synpunkt. Moraliskt sett så är det kanske ja. Är jag tråkig i mina svar eller?



En grej som jag funderat länge på är annars den här "en rädd hare", "en rädd älg". När man pratar om t.ex. rådjur, vad säger man då? "Ett ... rådjur". Där har vi en fråga som är klurig om något.

2009-11-11 @ 10:41:14
Postat av: mamoulian

Tar den med "rådjuret" istället för den där "in natura"...



Man får ta något annat adjektiv tillsammans med ETT; det går inte stånga sig blodig när det gäller barn, lejon osv. Det finns många synomymer till rädd som inte böjs i neutrum...

2009-11-12 @ 08:49:35
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com
Postat av: Lenkan

Tur att du har mamo Roger som kan svara på dina frågor =)

2009-11-12 @ 09:58:02
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: xy

Ja du är ju inte till särskilt mycket hjälp...

2009-11-12 @ 18:19:35
Postat av: xy

Mamo: Läste en intressant artikel av Fredrik Lindström om ämnet som jag tyckte var väldigt intressant (är ett stort Lindström-fan). Läs den om du är intresserad:

www.spraktidningen.se/press/pix/exempelsidorSpraktidningen1.pdf



Jag kommer efter detta säga "Ett rätt rådjur"

2009-11-12 @ 18:26:40
Postat av: Lenkan

Finns det fel rådjur också? =)

2009-11-12 @ 18:30:27
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0