Dagens...

Dagens insikt: Jag kommer bli en fruktansvärd mamma

Kommentarer
Postat av: Camilla

du kommer bli en jättebra mamma!

2009-10-25 @ 00:27:51
URL: http://kalithea.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag var ensam under min graviditet, jag hade SVÅÅR foglossning och ungen sparkade sönder ett revben på mig.



I vecka 28 hade jag så ont att jag fick som en psykos, jag ringde förlossningen och bad dom slita ut honom. Jag vill inte ha honom, jag trodde det skulle vara mysigt att vara gravid, och om det inte är det vad är det då att ha barn?



Många gånger funderade jag på att hoppa framför en lastbil. ALDRIG att jag skulle klara att ta hand om ett barn, jag kan ju inte ens vara gravid.



Men så satte värkarna igång. Det är den skönaste smärtan jag någonsin varit med om, för då visste jag att nu jävlar är det snart slut på det här.



Jag pushade ut en son, fick upp honom på bröstet. Kunde knappt titta på honom, tänkte mest på hur jävla glad jag var att det var över.



Men så tittade jag på honom. Ammade honom. Sov med honom. Vaknade med honom, skötte om honom. Sedan dess har jag fått se honom vara ledsen, kissa sig i ansiktet, göra väärldens sötaste miner, le, skratta, vända på sig, fått mig att kolla miljoner gånger om han andas, börjat åla, fått mig att skratta även om jag varit så trött att jag velat dö..



Och den här lilla människan ville jag ett tag inte ha. Han ger mig en anledning att kliva upp på morgonen, att leva. Jag lovar dig, du kommer att bli en underbar mamma. Det är jobbigt i början, och det där att man älskar ungen i samma sekund den kommer ut är en myt. Det tar ett tag, man måste lära känna varandra.. Sedan är man fast.



Du ska bli mamma. Vet du hur jävla roligt/jobbigt/omvälvande/fantastiskt det är? Nej, men snart vet du.



Kram på dig!!

2009-10-25 @ 08:25:05
Postat av: Maria

Du måste ge det tid.. Kände också mig så osäker från början. Min son är 1 år nu och är det absolut bästa som hänt mig!! Att få se sitt eget barn (ens egna kött och blod) le första gången, säga mamma, första stegen, första tanden! Allting är så underbart, men man måste ge känslan en chans. Du kommer få ett vackert barn som föralltid kommer vara en del av dig! Oavsett om du vill eller inte, kommer du bli en mamma och jag tror du kommer bli en jätte bra sådan!!

2009-10-25 @ 21:48:27
URL: http://mariadjurstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0