Sjuka samhälle

Såg på ett avsnitt av Plastikkirurgerna förut. Vad är det för galet samhälle vi lever i? Detta är alltså den moderna tidens Sverige. De opererar en nioårig pojke med utstående öron, för han blir retad i skolan.
Hallå? Tänk om alla som blir retade i skolan skulle få operera bort det de blir retade för! Då skulle tre fjärdedelar av alla skolbarn opereras för något skönhetsfel eller liknande.
Varför operera en växande pojke? Som egentligen inte hade fel på sina öron, han hade inte växt i dem ordentligt och de var utstående. Men fullt funktionabla. Vad tänker man med som mamma när man anser att en skönhetsoperation är nyttigt för en nioåring? För det lär inte ha varit pojken själv som kom på idén med operation. Dessutom grät och skrek han och ville inte göra den när han skulle sövas.

Bad bad bad!

Nu ska jag lägga mig och överväga att skönhetsoperera mitt barn som ligger i magen. För han kommer ju antagligen få mina sneda fingrar eller sin pappas lite krokiga näsa. Lika bra att få det gjort på en gång dårå.

Dagens middag: stekt fläsk med kokt potatis och löksås

Dagens låt: Mama I'm Coming Home - Ozzy Osbourne

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0