Anna - den nya influensan?

För två veckor sedan var det rubriker om svininfluensan vart man än såg...varenda nyhetssändning, varenda löpsedel, i varje nät-tidning. Alltid minst ett par ord om svininfluensan och vad farligt det är.
Nu har det varit näst intill tyst om det....i åtminstone en vecka. Vad hände? Florerar den fortfarande? Har folk upptäckt vad ofarlig den egentligen är när den angriper friska människor? Mörkas det? I don't get it.

Istället är det nåt annat som syns i varje nöjesblaska, på löpsedlarna till de stora kvällstidningarna, i populära tv-soffor. Jag talar om fru Anka såklart, kvinnan som alla känner till oavsett de vill eller inte.
Vad menas med detta? Är Anna farligare mot mänskligheten än influensan? Är det det dolda budskapet?


Varning för den nya svin-smittan

Kommentarer
Postat av: Bodil

Haha, precis samma tankar har snurrat i mitt huvud. Ska jag vara ärlig är jag mer rädd för Mrs Anka än för svinis...

2009-10-01 @ 08:10:55
URL: http://enmynta.se
Postat av: Fredrik

Just nu har väl spridningen av "Swiney" mattats av en del - jag tror den finns därute fortfarande och att den i sinom tid kan ställa till det en hel del... men det är inte tillräckligt för att medierna ska lägga energi på den. Jag känner mig mer rädd för hurvida vaccinet är så bra eller inte; normalt känner jag inget konstigt inför vaccineringar, men det har pratats väldigt mycket om den här och kvicksilver och allt... Jag är mest orolig för min 7- och 3-åring :-o

2009-10-01 @ 11:37:16
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0