Hmmm, ska jag vara nöjd med den poängen?

På familjeliv finns en massa trådar om "hur gammal är jag" och så får man gissa utefter ett foto som trådstartaren har lagt in. Jag har så svårt med att gissa folks ålder, men jag chansade och gissade på en tjejs kort att hon var mellan 28-31. Hon verkade ta illa vid sig att en del gissade runt 30, så jag skrev också att hon var jättefin, för hon är fin. Men då fick jag snäsandet: för att vara runt 30 va? Och jag bara "va"? Hon ville ju att vi skulle gissa och jag gissade. Det visade sig senare att hon bara var 24. Som sagt var så är det väldigt svårt att se på vissa bilder.

I alla fall, hon verkade mycket grinig på mig. Sen var jag inne i en annan tråd där man skulle lägga upp en bild på sig själv (om man ville såklart) och låta folk betygsätta ens utseende enbart genom den bilden. I den tråden fick man vara beredd på kritik dock, men modig som jag är slängde jag in en bild på mig. Och snittvärdet på betygen jag fick ligger på 7/10, men tror ni inte att tjejen som blev sur på mig i "hur gammal är jag"-tråden kommer in och säger att jag bara är värd en 5:a?! Och jag kan absolut ta att jag är en 5-poängare, i mina ögon är jag kanske en 3:a som bäst, men det kändes som ett påhopp bara för att jag hade gissat hennes ålder så fel.
Hon motiverade sitt betyg med: fin ögonfärg, men ful haka och hemska ögonfransar

Här är bilden det pratas om. Jag är min egen största kritiker, men är det så illa? Och jag förstod aldrig, vad är det med ögonfransarna? Eller är jag helt enkelt en medelmåtta, en 5/10 och borde nöja mig med det och tro på att hon talade sanning och inte var bitter?

Aja, nog ältat. Nu ska jag lägga mig och tänka på vad jag faktiskt är nöjd med i alla fall.

Dagens middag: Köttgryta med ärtor, morötter och gröna bönor serverat med ris

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag borde väl också vara sur i så fall när de på mitt förra jobb gissade att jag var 32 när jag var 22. Det är ju svårt att gissa! Du är jättesöt så bry dig inte om att lyssna på något annat. Kramar

2009-09-15 @ 08:13:00
Postat av: Lenkan

Haha, jag struntar i det, tyckte mest kommentaren om ögonfransarna var underlig

2009-09-15 @ 11:11:08
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0