Pizza? Va? Varför?

Var på libanesisk afton med mami, Thomas, lillebror, Vic och Vics tjej Hanna förut. Alla va riktigt finklädda, till och med Hanna som kom i mysbyxor och en gul t-shirt!

I alla fulla fall, det var första gången jag provade libanesiskt. Och det var...inte så värst underligt måste jag säga. Det mesta var ungefär samma som grekisk mat, förutom att det saknades lamm (tack och lov). Man fick buffé och där plockade jag på mig lite klyftpotatis, ett grillspett med kyckling och champinjoner, ett grillspett med kalvstek och paprika, en nötfärsbiff, sallad på sallat, tomat och gurka i vinegrette och tzatziki. Låter ganska grekiskt, eller hur?

Visst, det var gott, men jag lagar nog godare mat hemma. Så älskade mami, nästa gång blir det inte till Libanon vi åker för att äta va?

Det värsta av allt....Victor (som vi ju är där för att fira) ville inte ens prova den inhemska maten, istället beställde han....en calzone! Och Hanna en Hawaii. Men hallå? Va? Jag förstod inte riktigt, äta pizza på en libanesisk restaurang? Whyyy? Och han ska vara 18 och "vuxen" nu. Lillstrunten!

Nu börjar det bli tråkigt att vara gräsänka. Saknar babe. Får fördriva tiden med att vika tvätt och se på Saw 4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0