12:e december. Den här veckan.

Nu brottades jag med ifall "den här veckan" betyder veckan som har gått eller veckan som kommer.
Med tanke på att allt jag gjorde veckan som har gått var att jobba och umgås med familjen (förutom igår då jag svängde mina lurviga (tyvärr sanning) ben på dansgolvet) så tar jag kommande vecka. Det ger alltid utrymme för spontana utsvävningar!

Måndag: Är det Lucia. Jag hoppas på att få jobba imorgon, att se dagisbarn i luciatåg står högt på min önskelista. Sen ska vi försöka komma iväg till stormarknaden och spendera pengar vi inte har på nån julklapp och lite mat och lite tårtgrejs. Och ja, i min vokabulär så är tårtgrejs ett fullt legitimt ord.

Tisdag: Ska jag inte jobba. Istället ska jag spendera förmiddagen med min lillfis, tidig eftermiddag på arbetsintervju och resten av eftermiddagen med att göra en tårta till en grabb som fyller nio. Han vill ha en hockeyspelare på den. Jag antar utmaningen med darrande underläpp.

Onsdag: Hoppas jag på jobb. Om inte det går att ordna så hoppas jag på att det helt spontant blir 24 plusgrader och solsken, så man kan knata på långpromenad. Kanske går att få till en eller annan hårfärgning inför jul?

Torsdag: Se onsdag. Typ.

Fredag: Ska jag fika med kär vän från götet som kommer på besök. Sen ska min kära mamma ta hand om lillfisen över natten och jag och maken ska slå in julklappar.

Lördag: Årets första julfirande! Julafton hemma hos svärfar med jullunch, Kalle Anka, tomtar som skrämmer livet ur småfolket och paketöppning, ja allt som hör julafton till...även om det nästan är en vecka till det rätta datumet. Äh, datum är bara en nuffra ju!

Söndag: Blir det antagligen en slappisdag med inslag av paketsortering. Alla dåliga klappar göms i en mörk garderob och alla bra ställs fram till allmän beundran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0