Ärkedrake

Min nya chef, aka "Ärkedraken" ringde nyss.
Hon ville att jag ska jobba juldagen och annandagen.
Jag sa att jag inte kunde jobba dagen på annandagen.

Då fick jag mig en skopa ovett.
"Ja, men nu har ju du lovat att du kunde jobba jul och nyår" fick jag i örat.
Det har jag inte sagt. Jag sa att jag tror att jag kan jobba. Tror.

Men nu är det så att jag har en liten unge som jag vill spendera tid med ibland.
Och jag får ju planer allt eftersom.
Men det där med unge är ingen idé att säga till henne.
För hon hatar barn och har ingen som helst förståelse för att man vill vara med dem.

Men men, nu har jag tagit jobb på juldagen och på annandagens kväll.
Blir ju fint med storhelgs-OB i alla fall.

Men den där chefen, den ger jag inte mycket för kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Men fy, vilket sätt! Klart att man måste få tid över till sin familj, ditt barn! :/

2011-01-06 @ 11:04:12
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0