I knew it

Den här kommentaren fick jag på mitt inlägg om "gammelnamn":


Och det var just med tanke på sådana kommentarer som jag skrev att jag inte ville trampa någon på tårna.
Och jag förstår inte varför man måste vara anonym för att säga vad man tycker, jag var det ju inte!
Och jag menade absolut inte att namnen är fula, bara att jag har svårt för att se en bebis i de namnen.

Men men, kära anonym.
Jag menade inte att klanka ned på de som döper sina barn till sådana namn, det är bara min personliga åsikt.
Alla tycker vi olika liksom.

Min mamma fick en massa kritik när hon döpte mig till Angelica, det var jätteovanligt när jag föddes.
Men hon brydde sig inte, och det tycker inte jag att alla som döper sina barn till "gammelnamn" ska heller.

Dessutom, vet du vad som är vikinganamn?
Jo, Ragnar, Helge, Gunnar, Ingegärd, Sigrid, Elisabet (Lisken, Lisa, Lisbet) till exempel..."gammelnamn" alltså.
Tur att smaken är som baken...brun och hårig.

Hälsningar Lenkan
som vågar stå för vad hon tycker

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & gravid ♥

Tummen upp för detta inlägget.. :)

2010-12-17 @ 18:13:25
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0